Cu ce combinam legumele radacinoase, cruciferele, usturoiul?

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
Cu ce combinam legumele radacinoase, cruciferele, usturoiul?
© Foto: newsfirst.lk
Cu cât veți mânca mai multe alimente în stare crudă, cu atât veți avea nevoie de mai puțină cantitate de mâncare!!! În loc de cantitate, alegem o hrană pentru calitate, iar, cu cât calitatea hranei este mai ridicată, cu atât ai nevoie de mai puțină cantitate!

Legumele rădăcinoase

Datorită compoziției pline de minerale ale acestora, față de alte legume, rădăcinoasele sunt foarte sănătoase și indicate și în dieta alcalină. Ridichile (albe, negre, roșii), sfecla roșie, morcovii, țelina, napii, hreanul și păstârnacul sunt printre cele mai sănătoase alimente din dieta alcalină și pot fi combinate cu orice altceva. Gătite la abur 15-20 de minute sau crude, rădăcinoasele sunt gustoase și pline de vitamine și minerale. În plus, se pot combina cu orice altceva, sunt sănătate curată!

Legumele crucifere

Puteți alege broccoli, varză, conopidă, varză de Bruxelles și le puteți combina cu orice altceva. Aceste legume sunt pline de fibre, dar și de antioxidanți, alcalinizează organismul, ele sunt sănătoase și ajută corpul să lupte cu bolile și inflamația, sau cancerul. Datorită compoziție chimice alese, se spune despre varză că dacă ar fi consumată de 3-4 ori pe săptămână de către femei, acestea nu vor face cancer de sân sau ovar niciodată. Sunt pline de sănătate și de gust!

Spanacul și kale

Spanacul, varza kale, ștevia și alte legume cu frunzele verzi sunt pline de fitonutrienți, fier, vitamina K, minerale, antioxidanți și se pot combina cu orice altceva. Arată bine lângă orice sursă de proteină și au un gust bun.

Usturoiul

Pe lângă beneficiile cunoscute pentru sistemul imunitar și proprietățile sale antiinflamatoare, usturoiul se pare că ajută organismul să se regenereze – fiind un antibiotic natural – ajută și la alcalinizarea lui, potrivit adepților dietei alcaline. Seara, la cină, alegeți-l de mai multe ori pe săptămână, fie crud, fie preparat într-un sos de usturoi, cu ingrediente sănătoase: lămâie, ulei măsline și iaurt.

Hrana gătită își pierde nutrienții, cu 70 % cel puțin, și face legături toxice între moleculele sale. Astfel, corpul are nevoie de mai multă hrană gătită , pentru a primi o cantitate suficienta de nutrienți. Vă spun acestea, spre a vă îndemna în a alege legumele fără amidon crude, de câte ori este posibil. Salatele sunt una dintre ”must have-urile” unei diete echilibrate și sănătoase.

Mereu alegeri sănătoase și conștiente în viață de zi cu zi, în dieta dătătoare de viață sănătoasă!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă, aici.