Ce alimente ne pun in pericol sanatatea

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
Ce alimente ne pun in pericol sanatatea
© TION - Ce alimente ne pun in pericol sanatatea
În cele de mai jos doresc să vă aduc aminte câteva dintre alimentele (sau componentele unor alimente) care ne periclitează sănătatea și care nu ar trebui să facă parte din dieta noastră de zi cu zi. Ele pot reprezenta o opțiune culinară, însă aceasta să fie asumată și să nu reprezinte o alternativă pentru dieta noastră de viață adică, „în fiecare zi”. Enumerarea o să o fac simplu, fără a îngreuna lista cu explicații științifice sau cu studiile ce atestă informațiile prezentate.

Să începem cu:

1. Făina albă regăsită în pâine, produsele de patiserie, biscuiți etc. Alegeți mereu o pâine pe care să scrie făină integrală, aceasta conținând și nutrienții vitali, complet lipsiți din făina alba. Practic, din făina albă sunt extrase toate cele nutritive, în plus se vorbește despre o “albire” a acesteia, evident cu substanțe mai puțin sănătoase și deloc hrănitoare.

2. Zahărul, despre care se spune că este “cocaina din alimentație”. De ce? Pentru că dă dependență! Cei care consumați dulciuri zi de zi, ați încercat să evitați consumul acestuia pentru câteva zile, să vedeți cum vă simțiți? Vă spun din experiență (din păcate, cu toții avem vicii!), o zi fără dulciuri poate fi extrem de iritantă, este acea senzație că “…parcă ceva îmi lipsește”. Cel mai afectat organ de către zahăr și influența lui negativă este resimțită de sistemul nostru nervos, împiedicându-ne să avem o minte clară și un randament optim de funcționare. Mare grijă la copii, nu este deloc indicat zahărul în buna lor creștere și dezvoltare!

3. Laptele de vacă. Este o noutate pentru voi? Îmi pare rău că suntem privați de informații ce ne privesc direct, spre buna noastră stare de sănătate, aceste informații despre lapte și despre câte dezechilibre poate să creeze, sunt demonstrate științific de mai bine de 20 de ani. Da, laptele de vacă este total neindicat din foarte multe considerente dovedite științific, poate produce dereglări hormonale, este extrem de acid (ne ia din rezerva de calciu, în nici un caz nu este furnizorul nostru de calciu!) și este principalul responsabil de declanșarea diabetului la copii dependenți de insulină, până în vârsta de 10 ani. Pe blogul meu găsiți două articole despre lapte, cu studii ce confirmă în detaliu cele spuse aici.

4. Sucurile și băuturile carbogazoase. Nu înțeleg cum de este posibilă fabricarea lor și pentru ce? Coca-cola a fost comercializată pentru prima data în farmacii, pentru a facilita digestia, prin anii 20 ai secolului trecut. Iată ce imagine schimbată are acum, după atâta timp, nu-i așa? Nu ne fac bine, sunt acide, au produse chimice deloc favorabile stării noastre de bine. În afară de gustul bun și înșelător, pagubele sunt mult mai mari, mai ales în timp. Doriți un suc, alegeți unul neacidulat, alegeți să vă stoarceți câteva fructe și să vă oferiți un adevărat cocktail de vitamine.

5. Mezelurile sunt de evitat, nu pot să nu vă fac atenți la niște produse atât de colorate, înmiresmate și culmea, ieftine! Ce credeți că serviți voi odată cu alegerea acestor mezeluri? Multe chimicale, multe dintre ele fiind vizate ca factori declanșatori tumorali, boala ce crește în manifestare, de la o zi la alta. Se vorbește despre faptul că una din opt femei face cancer la sân și ce anume declanșează această boală? Unul dintre factori este modul în care ne alimentăm, iar pentru aceasta ar fi bine cu toții să avem grijă ce alegem să mâncăm.

6. Carnea de pasăre și carnea de porc. Prima este plină de hormoni și antibiotice, puii din comerț cresc fără să vadă lumina zilei, alimentați și dopați să crească mari, cu lumina artificială. Cea de-a doua, este bine să o evităm, întrucât este plină de colesterol și are o încărcătură deloc sănătoasă. Vă rog, amintiți-vă cum trăiește și cum se hrănește (mai exact cu ce !) porcul. Ok, știind acestea, spuneți-mi: cum este posibil să credem că hrana noastră compusă din acest animal poate fi una hrănitoare, curată, încărcată cu o bună energie? Nu are cum… Nu este o alegere înțeleaptă… De evitat!

7. Cafeaua reprezintă un stimulent și orice stimulent folosit lasă loc unui mic dezechilibru, resimțit mai devreme sau mai târziu. Nimeni nu spune că nu mai avem voie să consumăm deloc cafea, este imposibil, știu (tot din propria experiență!), însă ea poate fi consumată nu dimineața, ca și “declanșator al activității nervoase” (credem noi!), ci este indicat a fi consumată după masa de prânz, ajuta digestia și nu face parte din primul ciclu, cel de asimilare, al dimineții. Personal îmi “dau voie ” să beau cafea de 3 ori maxim pe săptămână. Îmi place, o beau cu bucurie, dar nu face parte din dieta mea zilnică.

Aș mai vrea să scriu, însă, mă gândesc a lăsa doar acestea în vederea voastră și voi reveni, într-un alt articol, cu alte alimente ce ar fi bine să fie evitate și de ce…

Să fim sănătoși și mâncarea să ne fie aleasă, să ne aducă stare de sănătate fizică și frumusețe a minții. Cum spuneau romanii:

“Minte sănătoasă într-un trup sănătos!”