Carnavalul seductiei fatale: Don Giovanni, un spectacol rarisim, la Opera din Timisoara

De S.P.D.
Reactualizat la:
Carnavalul seductiei fatale: Don Giovanni, un spectacol rarisim, la Opera din Timisoara
O noapte de carnaval, cu măști care lasă vederii adevăratele fețe ale naturii umane. Eternul Don Juan într-o totală cruciadă a seducției, sfidând lumea, pericolele și destinul. O cină, printre pietre funerare, cu moartea însăși, fatala amantă pe care eroul o îmbrățișează, refuzând să-și trădeze eul. Spectacolul „Don Giovanni” a readus-o pe scena Operei Naționale Române din Timișoara pe soprana belgrădeană Dragana Radakovic, o favorită a melomanilor din urbe. Tot de la Belgrad vor veni protagoniștii următorului eveniment de pe scena ONRT, prim-balerinii Operei Naționale sârbe, care vor dansa „Giselle”.

Actuala producție a Operei Naționale Române din Timișoara, cu „Don Giovanni”, de Wolfgang Amadeus Mozart, în regia Marinei Emandi-Tiron, a avut premiera în februarie 2012. De la premieră, până luni seara, spectacolul a mai fost jucat o singură dată. „Mi-am dorit enorm să mai montez odată Don Giovanni, după ce am parcurs cea mai mare parte a vieții. Pentru că Don Giovanni este o operă filosofică, pe care eu o consider Opera Operelor. Este o meditație despre viață, dragoste și moarte, pe care eu o las ca testament artistic”, a declarat, pentru www.tion.ro, autoarea montării. Marina Emandi Tiron a montat de trei ori pe scena timișoreană opera lui Mozart. Scenografia actualei producții a fost creată de Geta Medinski.

Luni seara, rolul eroului ce a sedus 640 de dame în Italia, 91 în Turcia, 100 în Franța, peste 200 în Germania, iar în Spania deja 1003, cu o nesfârșită plăcere de a-și sfida destinul, a fost jucat de George Proca. Misiunea de a purta traista cu flori roșii și lista cuceririlor stăpânului său i-a revenit lui Lucian Onița: un Leporello cu simț moral și reconfortante puseuri de sinceritate justițiară bine jucate. Aplaudată de publicul timișorean în spectacole ca „Trubadurul”, „Tosca”, „Adriana Lecouvreur”, soprana Dragana Radakovic a stârnit din nou un val de admirație și afecțiune, jucând Donna Anna. Donna Elvira, hărțuindu-l obsesiv pe erou, a avut-o interpretă pe Lăcrimioara Cristescu, o Zerlina nostimă, mai curând pusă pe aventură, decât victimă inocentă, a oferit Gabriella Varvari, gelosul Masetto a fost jucat de Dan Patacă, iar rolul Comandorului a fost interpretat de Iulian Ioan Iosip. Un debut admirabil, atent și minuțios compus, în rolul Don Ottavio a izbutit Remus Alăzăroae. Spectacolul a fost dirijat de Mihaela Silvia Roșca.

Miercuri, 5 martie 2014, de la ora 19:00, publicul pasionat de balet are parte de un eveniment deosebit: spectacolul „Giselle”, în care rolurile principale vor fi interpretate de prim -balerinii Operei din Belgrad, Mila Dragicevici (Giselle) și Iovica Begojev (Albert). Muzica baletului în două acte compusă de Adolphe Charles Adam va fi cântată de orchestra Operei Naționale Române din Timișoara, condusă de maestrul Peter Oschanitzky.

 

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !