Capodopere romantice europene si prime auditii sud-coreene la Filarmonica Banatul

De Simona Popovici Donici
Capodopere romantice europene si prime auditii sud-coreene la Filarmonica Banatul
© Foto © fotosen.ro
Artiștii din Coreea de Sud și partiturile coreene sunt, de câteva stagiuni deja, prezențe constante și așteptate cu curiozitate de melomani, pe scena Filarmonicii Banatul. Directorul filarmonicii timișorene este consul onorific al Coreei de Sud, la Timișoara. Dirijorul Jung Kyu Kim și pianista Yu Mi Lee vor fi, vineri, 27 noiembrie 2015, de la ora 19, în sala Capitol, protagoniștii unui eveniment care aduce laolaltă muzica a doi mari romantici ai Europei secolului XIX și două prime audiții sud-coreene în Timișoara.


Prima lucrare din programul de vineri va fi Uvertura „Academica” op. 80, compusă de Johannes Brahms în 1880.

Compozitorul Jong Yeoul Chong se prezintă apoi pe scena Capitol cu piesa pentru orchestră intitulată Continuation.

„După absolvirea Universităţii Yonsei din Seul, a studiat la Universitatea din San Diego, California şi la Universitatea din Chicago, Illinois, amândouă instituţii de prestigiu din Statele Unite. La Chicago a primit în 2003 Ph.D. iniţialele titlului de Doctor în Filozofia Compoziţiei. Pe lângă multe premii, lucrările sale au fost interpretate şi în Europa. Actualmente este profesor asociat la Universitatea din Seul şi Preşedinte al Asociaţiei Coreene pentru muzica secolului XXI. A doua lucrare coreeană este compusă de Choon Hee Jang. Ea a urmat studiile Universităţii din Hanyang, mai apoi absolvind cu succes studiile muzicale ale Universităţii din Indianapolis, Indiana, din Statele Unite. Mai interesant decât să-i urmărim parcursul în carieră este să comentăm această lucrare cu un titlu deosebit — Karma. Este una dintre doctrinele fundamentale ale filozofiei budiste care oferă răspunsuri la întrebările existenţiale pe care noi, oamenii, le căutăm mereu. Yoginii din Himalaia răspund la întrebare prin aceea că noi uităm ce s-a întâmplat într-o viaţă anterioară. Reîncarnarea stă şi la baza structurii lucrării, încercând să demonstreze că tot ce se petrece în trecut se reîntoarce ca un ciclu, în mod diferit, dar reconoscibil totuşi. Urmând această filozofie, compozitoarea construieşte fiecare secţiune cu aceeaşi temă, dar o transformă treptat schimbând instrumentaţia, orchestraţia şi ritmul”, mai dezvăluie avancronica.

Concertul simfonic de vineri se va încheia cu o capodoperă — Concertul pentru pian şi orchestră în la minor, op. 54 de Robert Schumann.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase