Ca la noi! Dezbatere publica la CJ Timis cu patru participanti

De Adrian Panduru
Ca la noi! Dezbatere publica la CJ Timis cu patru participanti
© Ca la noi! Dezbatere publica la CJ Timis cu patru participanti (foto: arhiva)
Dezbaterea publică de la sediul Consiliului Judeţean Timiş pe marginea regulamentului de finanţare a cultelor a avut parte de un interes ”enorm” din partea publicului. A fost ţinută în Sala Gri, o sală destul de mică, şi nu a fost înghesuială.

A participat cel care a cerut această dezbatere, consilierul judeţean PNL Marius Martinescu, şi trei angajaţi ai Consiliului Judeţean Timiş. Şi… atât. De altfel, cei trei angajaţi trebuiau să fie acolo, iar Marius Martinescu este singurul participant, cel care a cerut dezbaterea.

Pe masa consilierilor judeţeni din Timiş se va afla, în şedinţa care va avea loc săptămâna viitoare, un Regulament pentru acordarea sprijinului financiar unităţilor de cult din judeţul Timiş aparţinând cultelor religioase recunoscute din România. Dezbaterea era tocmai pe această temă, dar publicul a lipsit, deşi întâlnirea a fost afişată pe site-ul instituţiei – www.cjtimis.ro. Aceasta este, totuși, una dintre primele dezbateri organizate de către Consiliul Judeţean Timiş. Atmosfera a fost una destul de relaxantă, au avut loc discuţii pe marginea proiectului şi cam atât.

„Expunere de motive nu există, raport de specialitate nu, ca atare anunţul nu este valid din punct de vedere al legalităţii”, a spus consilierul Marius Martinescu, motiv pentru care s-ar putea ca proiectul să fie retras de pe ordinea de zi.

Consilierul PNL a întrebat cum se va face evaluarea şi selecţia cererilor din partea cultelor şi bisericilor – în funcţie de ce criterii de departajare şi cum se cuantifică această evaluare şi selecţie a cererilor. Acesta își dorește să fie introdus un criteriu care să facă diferenţa între investiţii în continuare şi investiţiile noi.

„Una este ca un lăcaş de cult să fi avut parte de finanţări pe 10 ani şi alta să înceapă investiţii de la zero”, a spus Martinescu.

S-a pus în discuţie chiar şi retragerea proiectului şi chiar publicarea unei erate pentru că dezbaterea nu ar fi fost organizată conform regulamentului. Se va înainta minuta şi spre Direcţia Economică şi se va solicita un răspuns clar.

Consilierii judeţeni din Timiş au alocat ultima dată bani pentru biserici la finalul lunii august a acestui an. Atunci suma de 600.000 de lei a fost împărţită între mai multe culte, care sunt reprezentate în cel mai vestic judeţ al ţării.

Miercuri, pe masa aleşilor judeţeni va sta acest proiect care reglementează acordarea acestui sprijin financiar unităţilor de cult din Timiş. Prin acest regulament li se pune în vedere unităţilor de cult care solicită fonduri nerambursabile procedurile de acordare a acestui sprijin, reguli referitoare la prezentarea cererii de sprijin financiar şi alte măsuri. Mai mult, există deja un model pentru cererea de sprijin financiar, modelul contractului de finanţare şi chiar şi o declaraţie potrivit căreia solicitantul nu are conturile blocate ori probleme de ordin penal cu legea.

Evaluarea şi selecţia cererilor de sprijin financiar se face de către Comisia de evaluare a proiectelor, care va fi stabilită prin dispoziţia preşedintelui consiliului judeţean, din care vor face parte 7 membri – 3 membri dintre personalităţi din domeniul culturii din judeţul Timiş, 2 membri consilieri judeţeni şi 2 membri din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Timiş.

Pe baza propunerilor venite din partea Comisiei de evaluare a proiectelor şi aprobate prin Hotărâri ale Consiliului Judeţean Timiş privind alocarea sprijinului financiar pe unitățile de cult se va comunica acestora contractul de finanţare, modelul de raportare şi documentele pe baza cărora se acordă sprijinul financiar aprobat precum şi cele referitoare la justificarea sumelor cheltuite.

Conform Regulamentului de finanţare, pentru a intra in posesia fondurilor alocate, unitatea de cult beneficiară a sprijinului financiar va transmite finanţatorului anumite documente care stau la baza acordării sprijinului financiar: pe măsura derulării proiectului, beneficiarul va solicita virarea sumei aferente cheltuielilor efectuate până la acea dată, în baza documentelor justificative depuse (copii contracte, facturi, ordine de plată, chitanţe, etc), în termen de maxim 30 zile după verificarea documentaţiei depuse, finanţatorul va vira suma solicitată de beneficiar; dacă aceste cheltuieli pentru care a fost solicitată suma se achită după încasarea acesteia de la finanţator, beneficiarul se obligă să depună copii de pe documentele care atestă efectuarea plaţii (copii ordine de plată, chitanţe, etc.); beneficiarii vor putea solicita o nouă tranşă (până la nivelul contractului de finanţare) numai după justificarea efectuării plăţii pentru suma primită anterior în conformitate cu prevederile menţionate la pct.1).

Tot acest regulament stipulează şi faptul că o nouă cerere de alocare a unui sprijin financiar va mai putea fi depusă numai în anul calendaristic următor.

Articole pe aceeași temă:

CJ Timis propune un nou regulament pentru finantarea bisericilor. O data pe an!



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase