Fabrica din Craiova a fost ridicată în urma unei investiţii de aproximativ 10 milioane de euro, iar aici vor lucra circa 160 de angajaţi. Cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală va demara în prima parte a acestui an producţia monovolumului B-Max, care va ieşi la vânzare în trimestrul al treilea.
Grupul american Johnson Controls deţine patru fabrici de componente auto în România, după ce a preluat divizia auto a companiei Spumotim Timişoara, producător de spumă poliuretanică. Chiar dacă nu a fost făcută publică valoarea tranzacţiei, aceasta este apreciată la 10 – 15 milioane de euro.
Compania americană a anunţat că achiziţia Spumotim a fost realizată pentru a face faţă cererilor de componente din partea Dacia (Mioveni), Ford (Craiova) şi a fabricii Zastava ce va produce pentru Fiat în Serbia.
Astfel, Ford România va demara producţia monovolumului de clasă mică B-Max la Craiova, cu o cadenţă care va depăşi cel mai probabil 100.000 de unităţi anual.
La Dacia în acest an este aşteptată intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii a modelului Logan care automat va declanşa o creştere a numărului de maşini asamblate, în timp ce Renault Industrie Roumanie va exporta în plus colecţ ii CKD (maşini complet dezasamblate) ale modelului Dacia Lodgy către noua uzină din Maroc de la Tanger.
În plus, Fiat va demara în Serbia la fosta uzină Zastava producţia a două noi modele cu o cadenţă anuală de 200.000 de unităţi şi cu posibilitatea extinderii la 300.000 de unităţi.
Spumotim era deţinută de persoane fizice şi SIF Banat-Crişana în proporţie de 3,9% din acţiuni, compania înfiinţată în 1971 fiind privatizată în 1994.
La doar câteva zile de la achiziţionarea fabricii timişorene Johnson Controls a cumpărat şi pachetul de acţiuni pe care încă nu îl deţinea la o societate specializată tot în domeniul spumelor poliuretanice pentru domeniul auto, cu uzine în Polonia şi Slovacia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!