Benzinarii romani uita sa schimbe pretul combustibilului in functie de cel al barilului de petrol

De M. Hoster
17Comentarii
Benzinarii romani uita sa schimbe pretul combustibilului in functie de cel al barilului de petrol
© TION - Benzinarii romani uita sa schimbe pretul combustibilului in functie de cel al barilului de petrol
Preţul carburantului românesc nu urmăreşte evoluţia preţului barilului. Scăderile, care ar fi trebuit să apară odată cu scăderea preţului barilului, au venit extrem de târziu, iar procentul acestei scăderii nu a fost deloc legat de evoluţia preţului petrolului. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Asociația Naționala pentru Protecția Consumatorilor.


Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România a realizat un studiu cu privire la evoluția prețului la carburant pentru perioada 1 septembrie 2014 – 15 februarie 2015, în raport cu prețul țițeiului și cu evoluția cursului euro și a dolarului, în aceeași perioadă. Iar concluziile trase nu sunt deloc în favoarea comercianților români.

Din datele analizate, reiese faptul că prețul carburantului cumpărat la pompele din România a înregistrat primele scăderi abia din luna decembrie 2014, în condițiile în care scăderea prețului barilului de petrol s-a înregistrat în luna august 2014. De asemenea, scăderea înregistrată în România per litru de petrol a fost de doar 15%, în condițiile în care barilul a scăzut cu aproape 50%.

În același timp, în luna februarie a anului 2015, prețul barilului a înregistrat o mică creștere, prețul carburantului la pompele din România aliniindu-se la această corecție în săptămâna imediat următoare.

În toată perioada analizată, cursurile afișate de către Banca Națională a României pentru monedele euro și dolar american au fost stabile, neînregistrând fluctuații majore.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de Asociația Națională pentru Protectia Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. Internațional Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză.



17Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor