tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

la 14 October 2015 15:26 Reactualizat la: 14 October 2015 15:56

Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

<p>Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara! (foto: arhiva)</p>
14 October 2015 15:26 Reactualizat la: 14 October 2015 15:56
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, merge înainte cu planul său privind ducerea în subteran a liniilor de cale ferată care străbat la ora actuală oraşul, context în care a vorbit şi despre introducerea transportului cu metroul. Avem un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul Timişoarei, prin ducerea liniilor de tren în subteran: asta ar presupune construirea unui tunel de peste 10 kilometri!
Scris de Alina Strugariu - Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, merge înainte cu planul său privind ducerea în subteran a liniilor de cale ferată care străbat la ora actuală oraşul, context în care a vorbit şi despre introducerea transportului cu metroul. Avem un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul Timişoarei, prin ducerea liniilor de tren în subteran: asta ar presupune construirea unui tunel de peste 10 kilometri!

Trimite articolul

X

Ideea introducerii metroului în Timişoara a fost lansată de primarul Nicolae Robu în urmă cu mai bine de 2 ani, când a vorbit pentru prima dată despre necesitatea ducerii în subteran a liniilor de cale ferată care traversează la ora actuală oraşul.

Pe locul actualelor linii, la suprafaţă, ar urma să fie amenajat un bulevard nou-nouţ, de aproximativ 8 kilometri, spunea Robu.

La începutul acestui an, primarul anunţa realizarea unui studiu de fezabilitate pentru ducerea în subteran a liniilor de cale ferată. Edilul prezenta atunci şi o estimare de cost – aproximativ 1,5-2 miliarde de euro – şi un posibil traseu al viitorului metrou: Gara de Nord – Iulius Mall – Gara de Est – Grădina Zoologică – Aeroport.

Între timp a fost elaborat un studiu de prefezabilitate pentru „reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”. Un proiect de hotărâre privind aprobarea acestui studiu urmează să intre în atenţia consilierilor locali.

Oficialii municipalităţii vorbesc în continuare despre necesitatea desfiinţării actualelor linii de tren supraterane, care reprezintă în opinia lor o piedică în calea dezvoltării oraşului.

„Calea ferată ce traversează municipiul foarte aproape de zona centrală constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia (…), un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a municipiului. În acelaşi timp, există suprafeţe mari din zonele de interes major ale municipiului care sunt ocupate de dotări şi infrastructură care aparţin Căilor Ferate Române. Datorită acestor aspecte, este necesară coborârea liniei de CF în subteran. Proiectul prin care calea ferată va fi coborâtă în subteran, iar spaţiul de teren va fi eliberat şi redat traficului auto, rezolvă situaţia actuală din Timişoara, cu traficul aglomerat şi locuri de parcare puţine”, afirmă reprezentanţii primăriei.

Aceştia punctează de asemenea faptul că pasajele inferioare şi cele la nivel cu calea ferată creează noduri de strangulare a circulației rutiere şi se înregistrează un nivel ridicat de poluare fonică.

În studiul de prefezabilitate s-au analizat două variante de traseu, iar aleşilor li se propune să aprobe una care presupune construirea unui tunel de peste 10 kilometri.

„Dezvoltarea scenariilor s-a bazat pe realizarea a două variante posibile, cu alegerea aceleiaşi soluţii tehnice – tunelul. Supunem spre aprobarea consiliului local studiul de prefezabilitate pentru obiectivul de investiţii ,,Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”, întocmit de SC Longhersin SRL, varianta A – cu o lungime totală a tunelului de 10.200 metri”, anunţă reprezentanţii primăriei.

Cealaltă variantă presupunea un traseu mai scurt, de aproximativ 6-7 kilometri, dar nu la fel de bun din punct de vedere al conexiunilor asigurate.

Studiul nu a fost făcut încă public, dar autorităţile susţin că, din punct de vedere tehnic, ducerea în subteran a liniilor de tren ar putea fi realizată fără probleme.

De unde miliarde de euro? Administraţia Robu speră să acceseze fonduri de la Bruxelles, pe programe speciale de finanţare.

Oricum, până una-alta, aceleași autorități locale se pregătesc de lărgirea pasajelor CF Popa Șapcă și Jiul, o promisiune veche de un deceniu…

Articole pe aceeași temă:

Timisoara peste 10 ani? Metropola cu metrou, in viziunea primarului

Primaria Timisoara pregateste studiul de fezabilitate pentru introducerea metroului

Timisoara viitorului: linii de tren ingropate si un bulevard cu sase benzi in noul PUG al orasului

Grindeanu spulbera proiectele lui Robu: Un kilometru de metrou costa 60 de milioane de euro

Trimite articolul

X
Taguri:
metrou in timisoara ,
nicolae robu ,
primaria timisoara ,
studiiu pentur metrou in timisoara ,
tunel in timisoara
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    2
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    3
    Radiațiile UV afectează pielea chiar și în zilele înnorate. Cum vă puteți proteja
    4
    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie
    5
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    6
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    7
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    8
    Schimbările hormonale la menopauză. Dr. Arina Gui oferă recomandări și soluții pentru sănătatea femeii
    9
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    10
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”

    Cele mai noi știri

    Horoscop

    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici