Alimente imunostimulatoare

De Lavinia Bratu Ceuță
Alimente imunostimulatoare
Toată lumea din jurul nostru este din ce în ce mai agitată, mai nervoasă, mai obosită. Tentația este să mâncăm ”ce ne pică în mână”, iar efectul acestei atitudini este devastator, în timp, pentru sănătatea noastră. Medicii nutriționiști ne recomandă alimentele imunostimulatoare, care ne ajută să ne concentrăm mai ușor și ne îmbunătățesc funcțiile cognitive. În plus, aceste alimente sunt extrem de benefice pentru sănătatea noastră.


Frunzele verzi – spanac, kale, rucola, leurdă și tot ce este verde, de sezon sau sub formă de suplimente alimentare, în extrasezon. Clorofila din plante, substanța ce dă culoarea verde, este identică ca structură cu hemoglobina din sângele nostru. Un suc verde sau o salată mare din frunze, este asemănător cu o transfuzie de sânge bun! Să nu treacă ziua fără ceva verde consumat!

Peștele – este unul dintre cele mai sănătoase alimente, fiind bogat în proteine de calitate și grăsimi cu valoare biologică ridicată. Atenție la ce fel de pește alegem, de preferat să fie un pește de captură, pescuit din mediul său de viață!

Nucile, cu conținutul excepțional în grăsimi sănătoase, – ar fi minunat să facă parte din dietă, 5 nuci/zi. Este bine de precizat că o hidratare de câteva ore le transformă în adevărate alimente imunostimulatoare pentru organism.

Morcovii – sunt surse bogate în beta-caroten, care ajută și la protecția împotriva radicalilor liberi, susțin imunitatea și regenerarea optimă.

Sucul de roșii cu ulei de măsline (sau bulionul de casă!) – substanța fitochimică numită licopen este prezentă în cantități mari, cu efecte pozitive în profilaxia și tratamentul diverselor afecțiuni inflamatoare.

Să nu uităm de superalimente și de condimente: ghimbir, turmeric, oregano, usturoiul sau ceaiul verde, zilnic să avem cel puțin două dintre acestea, spre sănătate și bună stare.

Rămânem aproape cu bine, sănătate și bucurie!

Puteți consulta mai multe articole pe această temă aici.