Alimente contra inflamatiilor

De Lavinia Bratu Ceuță
Alimente contra inflamatiilor
Este firesc să ne ferim de orice proces inflamator sau să conștientizăm acesta ca fiind un semnal de alarmă, pe care corpul nostru-l transmite, ca un strigăt de ajutor. Inflamația este felul în care sistemul imunitar reacționează la agenții externi ce provoacă infecții în organism. Alimentația sănătoasa este cea mai puternică armă împotriva inflamației.

Ce-i de făcut în aceste situații, din punct de vedere nutrițional și fitoterapeutic?

Este foarte bine să ne gândim a evita, în aceste perioade, tot ce generează și întreține inflamația în corp, adică toate alimentele procesate, ce conțin:
• făină albă,
• zahăr sau
• diferiți conservanți,
• grăsimi saturate, toate favorizează apariția inflamației în corp.

Nivelul ridicat de stres, alergiile alimentare, poluarea si alimentația nesănătoasă ne predispun la tot felul de boli. Putem lupta eficient împotriva inflamației consumând alimente cu proprietăți antiinflamatoare, cum ar fi:

1. Legume cu frunze verzi

Bogate în flavonoizi care ajută la refacerea celulelor și previn inflamația, legumele cu frunze verzi, precum spanacul, varza kale, rucola si salata verde, ar trebui consumate cât mai des. Acestea sunt bogate în vitaminele A, C si K, care protejează împotriva stresului oxidativ.

2. Semințele de in, cânepă și chia

Aceste superalimente sunt bogate în acizi grași omega 3, antioxidanți, fibre, proteine și minerale esențiale, care ajută la reglarea colesterolului și a tensiunii arteriale. Pot fi adăugate în smoothie-uri sau în salate.

3. Uleiul de măsline extravirgin

Este o sursa excelentă de polifenoli și grăsimi mononesaturate, uleiul de măsline extravirgin protejează împotriva inflamației. Nu degeaba este alimentul preferat al popoarelor mediteraneene și totodată secretul longevității acestora. Să nu treacă ziua fără un consum de 1-2 linguri în salate sau – pur și simplu – pe o felie de pâine integrală.

4. Nucile

Bogate în acizi grași omega 3 și minerale esențiale, nucile sunt o adevărata hrană pentru creier, fiind recomandate pentru reducerea inflamației în corp. În plus, ele sunt pline de magneziu și minerale: mangan, fier, cupru, potasiu, zinc si seleniu, au rol antiinflamator și efect anticancerigen.

Să nu uităm de ceaiurile din plante, în articolul următor îmi propun a aduce o rețetă de ceai antiinflamator, cu rezultate foarte bune, mai ales la cei cu reumatism și stări inflamatorii generale.

Rămânem aproape cu bine, sănătate și bucurie!

Puteți consulta mai multe articole pe această temă aici.