11 mai in gluma, 11 mai in serios, cu Trio Contraste

De S.P. D.
11 mai in gluma, 11 mai in serios, cu Trio Contraste
© TION: 11 mai in gluma, 11 mai in serios, cu Trio Contraste
Cei care, în absența celui mai mic efort de promovare a evenimentului din partea Filarmonicii Banatul, au ajuns totuși la recitalul susținut de Trio Contraste în cadrul Festivalului Timișoara Muzicală, au avut parte de o seară excepțională: i-au însoțit pe Mozart în Argentina și pe Beethoven în Brazilia, au înotat cu o caracatiță, s-au delectat cu sporturi și distracții și au fost invitați, pentru prima dată în viață probabil, să-și astupe urechile chiar de către pianistul care le-a cântat.

Trio Contraste își păstrează de ani buni, cu resurse pe cât se pare nelimitate, un profil de rara avis pe scena românească, iar experiențele muzicale pe care (nu doar) Timișoara le trăiește în compania sa au întotdeauna o uluitoare amprentă de unicitate și, adesea, de aventură. Sorin Petrescu (pian), Ion Bogdan Ștefănescu (flaut Muramatsu) și Doru Roman (percuție) nu s-au dezmințit nici în recitalul pregătit pentru Timișoara Muzicală și susținut marți, 11 mai 2015, în sala Capitol.

Intitulat ”11 mai în glumă, 11 mai în serios”, programul Trio Contraste a fost un arabesc inteligent de piese ”clasice” și creații contemporane, de bijuterii melodice, glume muzicale și muzică de film: Gute Nacht și Serenada de F.Schubert-T.Boehm, Mozart în Argentina și Beethoven în Brazilia de Christoph Keller, Clar de lună de Debussy, Rush de Miklos Maros, Impressions latino de Richard Galliano, splendida suită Sporturi și distracții de Erik Satie și muzică de film de Henry Mancini.

Înțesat de umor și cu o plăcere molipsitoare a explorării, recitalul le-a oferit audienților experiențe cu totul neașteptate, precum aceea de a asculta o lucrare de pian la care tusea, gâfâitul și bătutul din palme și picioare fac parte din partitura ”sportivă”, sau de a-și astupa, la rugămintea interpretului, urechile la o lucrare declarativ ”plicticoasă”, dar și plăcerea unor creații sincretice, captivante, interpretate cu finețe și un aproape telepatic dialog între instrumente.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase