Titu Bojin vrea reluarea navigatiei pe Bega, in anul 2017

De Marcel Hoster
6Comentarii
Titu Bojin vrea reluarea navigatiei pe Bega, in anul 2017
© Tion: Titu Bojin vrea reluarea navigatiei pe Bega, in anul 2017
Redeschiderea nodului de la Sânmihaiu Român și reluarea navigației pe Bega sunt printre principalele proiecte pe care cei de la Direcţia Apelor Banat doresc să le pună în practică în cursul anului viitor, a declarat Titu Bojin, şeful instituţiei. În ceea ce priveşte lacul de la Surduc, el admite că sunt probleme şi că cel puţin deocamdată nu se pune problema redimensionării acestuia.

Un an bun, aşa caracterizează 2016 Titu Bojin, directorul revenit la vârful Administraţiei Bazinale de Apă Banat, după ce a cedat funcţia de preşedinte a Consililui Judeţean Timiş.

„Noi gestionăm siguranţa cetăţenilor, a bunurilor, din punct de vedere al apelor. A fost un an deosebit, un an bun, au crescut şi fondurile de investiţii”, a declarat Titu Bojin.

Şi pentru anul următor, ABA Banat are gânduri mari. Iar pe lista obiectivelor care vor fi abordate se află şi două extrem de importante pentru timişoreni. Este vorba despre reabilitarea nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român, dar şi reluarea navigaţiei pe Bega.

„Ne dorim închiderea lucrărilor de la Palatul Apelor, care au fost blocate de doi ani de zile din cauza controlului Curţii de Conturi. De asemenea, ne dorim să punem în mişcare nodul de la Sânmihai. Ştiu că sunt discuţii legate de vaporaşe, suntem în procedură cu sârbii, să putem să finalizăm partea de achiziţie a lucrărilor. Lucrarea de la Sânmihai şi realizarea punctului de vamă de la graniţă sunt obiectivele proiectului pe partea noastră. La sârbi urmează decolmatarea pe Bega şi construirea pistei de biciclete în lungime de 47 km, începând de la graniţă. Suntem în pregătire cu proiecte noi. Unul dintre acestea este cel de pe Bega, de la Ghiroda la Balinţ, unde vom realiza decolmatarea canalului, aşa cum am făcut şi la Timişoara. Este una din cele mai mari lucrări pe care le vom realiza. Vom efectua şi lucrări pe Timiş, dar şi la barajul de la Surduc. Aici sunt probleme, trebuie să reactualizăm ce e necesar, etapa a doua nu se poate face acum integral, aşa cum s-a gândit în 1976. Aceasta presupune procese pentru terenul de acolo, sunt căsuţe, viluţe, vorbim de 28 -30 de bucăţi. Mai rămâne şi Bârzava, care e cel mai periculos râu din punct de vedere al apelor. Este bucata de la Partoş la Gătaia, dar şi Gătaia – Bocşa, pe care sper să le terminăm până la toamnă”, a mai declarat Bojin.

Să mai spunem că angajaţii de la Ape au fost miercuri colindaţi de cei de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Banat, cele două organizaţii colaborând destul de mult atunci când Timişul a fost afectat de inundaţii.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor