Timisul nu va beneficia de investitii feroviare mari, in acest an. Gara de Nord Timisoara ar putea avea studiu de fezabilitate

De Marcel Hoster
5Comentarii
Timisul nu va beneficia de investitii feroviare mari, in acest an. Gara de Nord Timisoara ar putea avea studiu de fezabilitate
© Foto: arhivă
Dacă din punct de vedere rutier, Timişul a avut norocul să se afle pe traseul autostrăzii A1, la capitolul feroviar lucrurile stau altfel. Investiţiile viitoare aflate în planurile CFR pentru această zonă nu sunt spectaculoase. Singura veste bună se referă la gara Timişoara Nord. Aici ar putea fi lansată, în acest an, licitaţia procedurii de achiziţie publică, dar nu pentru stabilirea unui constructor ci doar pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Nu vom merge cu trenuri de mare viteză de la Timişoara și nici nu vom avea parte de gară de domeniul SF, în perioada următoare.

CFR, compania care se ocupă de administrarea infrastructurii feroviare a României, şi-a prezentat obiectivele de investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, în 2018. Din păcate, nu există prea multe puncte în care Timişul să apară cu mari investiţii. Pentru această zonă sunt pregătite doar studii de specialitate. În strategia CFR, despre lucrări efective deocamdată nu se vorbeşte.

Pe lista proiectelor propuse a fost inclus şi un „Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Arad – Timişoara- Caransebeş (155 km linie cale ferată, 13 staţii c.f. şi 10 halte de mişcare) – termen estimat de finalizare 2018”. Un singur proiect pare cât de cât tangibil pentru judeţ, dar acesta nu va însemna instalarea de linii ferate noi sau modernizarea celor existente – „Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică între Siculeni – Adjud şi Ilia – Lugoj (7 obiective).”

Problema feroviară care afectează cel mai mult Timişoara este cea a Gării de Nord. Acolo au loc lucrări de renovare de mici dimensiuni, realizate de Regionala CFR Timişoara, dar despre un proiect în adevăratul sens al cuvântului nu se pune deocamdată problema.

Singura veste bună este că, în acest an, pe SEAP ar putea fi lansată licitaţia pentru achiziţia studiului de fezabilitate în vederea modernizării unui pachet de 47 de staţii de cale ferată. Dar, pentru demararea acestei licitaţii este necesară finalizarea unui raport realizat de JASPERS, un organism care oferă, în parteneriat, asistenţă tehnică pentru trei membri: Comisia Europeană, BEI şi BERD. Acesta oferă consultanță independentă țărilor beneficiare pentru a le ajuta să pregătească proiecte majore de înaltă calitate, care urmează să fie cofinanțate din două fonduri structurale și de investiții ale UE (Fondul european de dezvoltare regională și Fondul de coeziune).

Proiectul de modernizare al acestor staţii este aproximat la 84 de milioane de euro, din fonduri europene şi de la bugetul de stat. Regionala Timişoara are şase gări pe această listă: Timişoara Nord, Caransebeş, Băile Herculane, Orşova, Simeria și Petroşani.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor