Superalimentele care nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
Superalimentele care nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica
Pacienți, cunoscuți, apropiați, oameni dragi (cum e și tata!) nu doresc și nu simt nevoia să folosească suplimente nutritive, din diverse motive: neînțelegerea exactă a funcționalității întregului nostru, respingerea ideii de a lua ”pastile”, dorința de a fi ”în formă” și fără suplimente și alte motive, ce-i țin departe de aceste obiceiuri. Eu iau suplimente, copilei mele îi dau suplimente, le aleg cu atenție și le rotesc periodic spre a avea un echilibru și un bun randament. Însă ele nu sunt deloc obligatorii!

Pentru cei dintre voi care respingeți aceste suplimente, pentru cei dintre voi care doriți să aveți parte de un bun aport de vitamine, vin spre voi cu acest articol în care o să vă enumăr câteva SUPERALIMENTE. Dacă cel puțin trei dintre ele fac parte din dieta voastră zilnică, atunci putem spune că echilibrul dintre sursele de vitamine și minerale este oarecum echilibrat.

Iată, cei ce nu luați suplimente nutritive (și nu numai), ar fi bine să vă gândiți să introduceţi măcar trei dintre superalimentele ce vor fi prezentate pe scurt chiar aici, spre optima aprovizionare a organismului, cu toți cei 50 de compuși vitali, necesari organismului nostru zilnic:

1. Produsele stupului: miere, propolis, polen crud, lăptișor de matcă crud. Considerate a fi dintre cele mai spirituale și magice substanțe nutritive de pe Pământ, acestea reprezintă surse de substanțe nutritive concentrate. Istoricul, legendele și mitologia care înconjoară produsele stupului sunt demne de o bibliotecă…

2. Spirulina: conține o gamă uimitoare de substanțe nutritive, printre care se numără: clorofila, proteine (conținutul de proteină este net superior oricărei alte forme, 65-71%), vitamine, principalele minerale, acizi grași esențiali, acizi nucleici, polizaharide și o gama largă de antioxidanți.

3. Semințele de cânepă: studiile demonstrează că semințele și frunzele de cânepă sunt unul dintre alimentele cele mai hrănitoare de pe pământ, putând rezolva o dată pentru totdeauna criza de proteină și problemele de foamete de pe întreaga planetă. Conținutul semințelor: 35% proteine, 47% grăsimi, 12% carbohidrați. Conțin toți aminoacizii esențiali și toți acizii grași esențiali necesari pentru susținerea vieții și sănătății umane.

4. Nuca de cocos: una dintre cele mai frumoase daruri făcute de natură, în lume existând clinici de tratare a bolnavilor de boli mintale numai cu nucă de cocos! Despre importanța lor în alte tratamente: reglarea colesterolului, rol de antioxidant, reglează zahărul din sânge, au efect asupra glandei tiroide, asupra pielii și sistemului nervos – iată câte beneficii și câte îmbunătățiri aducem stării noastre generale, printr-o dietă bogată în acest aliment.

5. Fructele goji: stimulează funcția imună, amplifică alcalinitatea și vitalitatea organismului, asigură protecția ficatului, îmbunătățesc vederea și calitatea sângelui, conțin elemente anti-îmbătrânire. Ele vin să întărească și să regenereze organismul, astfel ca el să se protejeze singur de factorii declanșatori ai diverselor boli. Sursă completă de proteine, mai conține 21 de oligoelemente – Zn, Cu, Mg, Se, P, vitaminele B1, B2, B6, E. Sunt studii făcute (pe care doar le amintesc astfel), care confirmă faptul că aceste mici bobițe roșii sporesc longevitatea.

6. Aloe vera: gelul crud conține vitaminele A, C, E, Mg, Ca, Zn, Se, Cr, antioxidanți, fibre, aminoacizi, enzime, steroli, polizaharide. Reduce inflamațiile, curăță organismul de radiații, ameliorează cancerul, intervine cu succes în afecțiunile rinichilor, ajută în diabet. Este un tonic adaptogen, adică menține starea de sănătate a tuturor organelor.

Tot între superalimente mai sunt cuprinse: algele albastre-verzi, noni, maca, cacaoa, acai, chroella, fitoplanctonul marin…

Superalimentele contribuie decisiv la buna nutriție a corpului uman, hrănind în egală măsură creierul, oasele, mușchii, pielea, părul, inima, plămânii, sistemul reproducător, pancreasul sau sistemul imunitar. În plus, corectează pe termen lung dezechilibrele nutriționale și ne ajută să adoptăm o dietă bazată, într-o mare măsură, pe alimente naturale și complete. Ne ajută și să facem o tranziție spre alimente mai sănătoase, ne construiesc un echilibru în greutate și ajută la găsirea acelei diete ideale pentru fiecare organism în parte. Și, da, este adevărat, ne ajută să scăpăm de suplimente, ”pastilele” care nu au energie de viață și sunt practic produse realizate industrial.

Acum, după acest articol… ce simt în acest moment? Să caut și eu să înlocuiesc treptat suplimentele nutriționale cu alimentele considerate SUPERALIMENTE!

Nimic nu este întâmplător, doar să vrem să căpătăm înțelegere și să fim mereu prezenți în viețile noastre.

Sănătate și o săptămână plină de reușite, personale și profesionale, tuturor!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă, aici.