Au fost probleme cu „Semaforișoara” încă de la pornirea licitației. Proiectul de management al traficului a creat haos în Timișoara, șoferii fiind foarte nemulțumiți de numărul mare de semafoare instalate prin oraș.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” prevede semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, acesta din urmă fiind inaugurat încă de anul trecut.
La sfârșitul anului 2015, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a inclus proiectul Timișoarei în „Lista proiectelor cu risc de neimplementare în perioada de eligibilitate a POR 2007-2013”, proiecte care pot face obiectul unor acte adiționale de prelungire a duratei acestora, prin acordarea unui termen de finalizare, dar nu mai târziu de 30 iunie 2016, pentru neîndeplinirea obiectivelor și indicatorilor și pentru asigurarea funcționalității din surse proprii ale beneficiarilor. Consiliul Local a inclus apoi proiectul în lista de investiții pentru anul 2016, cu tot cu valoarea estimată necesară finalizării acestuia. Termenul pentru „asigurarea funcționalității proiectului s-a decalat până la data de 1 noiembrie 2015”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre ce ajunge vineri pe mesele consilierilor locali. Pentru asta, până în 30 septembrie, Consiliul Local Timișoara trebuie să emită o hotărâre pentru aprobarea decalării termenului contractului de finanțare și cheltuielile legale de acesta. Vorbim despre cheltuieli în valoare de 9,99 milioane de lei, bani ce au fost cuprinși deja în bugetul local pe 2016.
Lucrările pentru sistemul de management al traficului sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. Aproape 10 milioane de lei – 2,2 milioane de euro sunt puși din bugetul local. La acești bani se adaugă și cei 1,3 milioane de euro pentru lucrări neprevăzute, ce sunt executate de Backup Technology. Prin urmare, cel mai performant sistem de trafic management din Europa, așa cum îl lăudau reprezentanții primăriei, ne costă aproximativ 6 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
Vom avea cel mai performant sistem de trafic management din Europa, dar… am uitat ceva
Lista intersectiilor din Timisoara cu semafoare noi si camere video. Piata Marasti e printre ele
Incep ultimele lucrari pentru un trafic mai bun in Timisoara. Unda verde va functiona din iulie
Citiți principiile noastre de moderare aici!