O bancă din Londra a anunțat că va introduce identificarea amprentelor digitale pentru accesarea contului online și un sistem de recunoaștere a vocii pentru serviciul telefonic destinat clienților, potrivit Mediafax.
O altă bancă londoneză a anunțat că va introduce tehnologia de identificare facială a clienților.
Potrivit reprezentanților instituțiilor bancare, aceste modalități de identificare au rolul de a mări siguranța. Un alt motiv invocat de către bănci îl reprezintă facilitarea vieții utilizatorilor, care nu mai sunt nevoiți să memoreze parolele de acces.
Sistemul de recunoaștere a vocii pentru a accesa contul bancar este folosit din 2013 de către o bancă engleză, însă doar pentru clienții din mediul corporatist.
În cursul acestui an, banca HSBC din Londra ar urma să introducă sistemele de identificare biometrică către toți cei 15 milioane de clienți. Softurile vor identifica elemente caracteristice personale, cum ar fi accentul, pronunția și ritmul de vorbire. Banca mai are și alte sisteme biometrice de identificare în curs de implementare, ce includ recunoașterea ritmului cardiac, a pulsului sau a irisului.
Măsurile vin în condițiile în care un sondaj realizat în Anglia de Institutul YouGov a indicat faptul că o treime dintre britanici sunt de părere că parolele clasice folosite online nu sunt o măsură de siguranță eficientă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!