Sala Operei din Timisoara va fi din nou arhiplina. Liliacul, de Revelion

De Simona Popovici Donici
Reactualizat la:
Sala Operei din Timisoara va fi din nou arhiplina. Liliacul, de Revelion
© foto (c) fotosen.ro
Ca în fiecare an, prințul Orlovski va avea sute de oaspeți la balul său în seara de 31 decembrie 2015, de la ora 18. Ei sunt cei care au avut grijă să-și rezerve din vreme locuri la spectacolul de Revelion al Operei Naționale din Timișoara, un eveniment-tabu pentru cei care s-au lăsat fermecați de atmosfera operetei lui Johann Strauss. Cei care se hotărăsc abia acum să-și înceapă seara Revelionului la Opera timișoreană mai găsesc, cu ceva noroc, vreun loc ”la cucurigu”, la balconul II sau III.


În acest an, la pupitrul dirijoral al spectacolului de Revelion se va afla Mihaela Silvia Roșca. Celebra farsă a Liliacului va fi jucată de o distribuție admirabilă: Cristian Rudic (Eisenstein), Narcisa Brumar (Rosalinda), Octavian Vlaicu (Frank), Gabriella Varvari (Orlovski), Cristian Bălășescu (Alfred), Dan Patacă (Dr. Falke), Mircea Dan Petcu (dr. Blind), Cristina Vlaicu (Adela), Suzana Vrânceanu (Ida), Gabriel Mulea (Ivan), iar pentru rolul șugubățului Frosch va veni, din Ungaria, Peter Hercz.

Printre cei pentru care Liliacul de Revelion e tradiție, codul vestimentar al balului la curtea lui Orlovski nu are secrete: ”clac, frac, ghete de lac”, cum bine zice seducătorul Eisenstein. Domnii admit că e “de bonton” să poarte frac, vestă şi papion alb, cămaşă cu plastron scrobit. Piesele rare ale “vestimentaţiei de domn” rămân, totuşi, jobenul clac (cu arcuri care permit strângerea lui sub braţ, inventat pe vremea când bărbaţii se temeau să nu li se confunde “ţilindrul” cu un altul la garderobă), mănuşile de castor şi ghetele de sevro (întrutotul interzise fiind la baluri și la operă încălţările de box, cu talpă groasă, ţinte şi blachiuri).

La rându-le, doamnele îmbracă pentru acest eveniment cele mai elegante rochii negre sau în culori strălucitoare, cu mănuşi lungi, pantofi de mătase, coafuri cu flori naturale şi corapi de satin alb. Cum însă Opera din Timişoara este un magnet pentru toate generațiile și preferințele vestimentare, Revelionul este deschis şi ţinutelor nonconformiste. Pentru o noapte şampania este domnitor!

Cu un libret de Karl Haffner și Richard Genée, după nuvela “Le Reveillon” de Henri Melhac și Ludovic Halévy, „Liliacul”, capodopera lui Johann Strauss, a avut premiera absolută la Viena, pe data de 5 aprilie 1874. Actuala producţie a Operei Naţionale Române din Timişoara propune o viziune plină de culoare a operetei straussiene, în care Mario de Carlo (Italia) semnează regia, decorurile şi costumele spectacolului, iar coregrafia este realizată de Carmen Cojocaru.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase