Romanii, interesati sa cumpere o locuinta noua, desi oferta este mult mai mica decat cererea

De Marcel Hoster
1Comentariu
Romanii, interesati sa cumpere o locuinta noua, desi oferta este mult mai mica decat cererea
© Romanii, interesati sa cumpere o locuinta noua, desi oferta este mult mai mica decat cererea (foto: arhiva)
Oamenii sunt tot mai mult interesaţi de piaţa imobiliara, indiferent dacă vorbim de vânzarea sau cumpărarea unei locuinţe, fie că este vorba doar de închirierea unei proprietăţi. Un sondaj de specialitate arată că acest interes este în creştere, fiind un plus de 4,2% în 2015, generat mai ales de dorinţa de a achiziţiona o nouă locuinţă.

Piaţa imobiliară românească este în creştere, aceasta cel puţin la nivel de dorinţă, se arată într-un sondaj de specialitate realizat în principalele oraşe din ţară, inclusiv în Timişoara.

Astfel, 40,1% dintre cei chestionați au declarat că au o nevoie imobiliară activă, în creștere cu 4,2 procente față de nivelul consemnat în 2014 (respectiv 35,9%).

Avansul a fost generat aproape exclusiv de creșterea interesului pentru achiziția de proprietăți imobiliare, în vreme ce segmentul de închirieri a rămas relativ stabil, arată studiul realizat de unul dintre principalele portaluri imobiliare de pe piaţă.

Aproape 41% dintre cei interesați să cumpere o casă nouă au deja o locuință. Prețul rămâne cel mai important criteriu de alegere a proprietății, în timp ce vechimea imobilului contează pentru 21,4% dintre respondenți. Ca o surpriză, pentru persoanele respective mediul online devine sursă principală de informare, chiar dacă rețelele sociale nu capitalizează deocamdată la acest capitol, conform lui Adrian Erimescu, directorul general al portalului imobiliar, care a realizat studiul.

Balanţa dintre cerere şi ofertă rămâne disproporţionată, cererea fiind aproape dublă faţă de ofertă, ceea ce poate influenţa decisiv preţul cerut pentru proprietăţile scoase la vânzare. Dintre cei care au răspuns că au o nevoie imobiliară activă, mai mult de jumătate, respectiv 55,2%, își doresc să cumpere o locuință, în timp ce o pondere de 23,2% au nevoie să vândă. Situaţia este mult mai bună la capitolul închirieri. Pe de altă parte, 11% dintre respondenți vor să dea o proprietate în chirie, restul de 10,6% fiind interesați să ia în chirie

În ceea ce privește timpul alocat pentru încheierea unei tranzacții, majoritatea celor intervievați (43,5%) așteaptă să-și rezolve problema imobiliară într-un interval mai mare de șase luni, în timp ce 19,7% dintre aceștia au declarat că au o nevoie imobiliară urgentă, pe care sunt nevoiți să o îndeplinească în mai puțin de o lună.

Dintre potențialii cumpărători, 38,3% s-ar afla la achiziția primei lor locuințe, în timp ce 40,7% au deja o casă, dar își doresc una nouă. Nu în ultimul rând, restul de 21% ar vrea să cumpere un imobil pentru a-l închiria. Cât despre modalitatea de plată, o pondere importantă, de aproape 40% dintre respondenții din această categorie, intenționează să facă plata cash pentru imobilul vizat, în timp ce aproximativ 60% declară că vor contracta un credit bancar.

În ceea ce privește principalele criterii luate în calcul la achiziția unei locuințe, ordinea priorităților rămâne aceeași ca în 2014. Astfel, prețul este în continuare factorul cu cea mai mare greutate în ochii potențialilor cumpărători, fiind luat în calcul de 76,9% dintre aceștia; pe locul al doilea se situează zona (cu o pondere de 53,7%), urmată de confortul imobilului (36,6%), de apropierea de utilități (33,7%) și de vechimea imobilului (21,4%).

Mediul online rămâne cea mai importantă sursă de informare, urmat de recomandările cunoștințelor și prietenilor. 25.6% dintre respondenți consideră că agențiile imobiliare reprezintă o sursă importantă de informare, iar rețelele sociale reprezintă un mediu latent de informare imobiliară.

Site-urile imobiliare reprezintă sursa de informare în care respondenții au cea mai mare încredere (50.5%), urmate de recomandările cunoștințelor și prietenilor (44.5%) și agențiile imobiliare (37.7%). Rețelele sociale reprezintă mediul de informare în care respondenții au cea mai puțină încredere (10.5%).



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor