Revin vremurile de glorie pe Aeroportul din Timisoara? Conducerea spera sa ajunga din nou la un milion de pasageri pe an

De Bogdan Marta
15Comentarii
Revin vremurile de glorie pe Aeroportul din Timisoara? Conducerea spera sa ajunga din nou la un milion de pasageri pe an
© Foto: arhiva
Vremurile în care Aeroportul din Timișoara forfotea de pasageri pareau apuse. Bazându-se, însă, pe cifrele din primele nouă luni ale lui 2015, conducerea aerogării timișorene speră să atingă din nou un milion de pasageri pe an.

În primele nouă luni ale anului 2015 a fost înregistrată o creştere a numărului de pasageri cu 32%, comparativ cu anul precedent, au anunțat reprezentanții Aeroportului Internațional Timișoara.

Astfel, dacă în perioada ianuarie-septembrie 2014, 539.287 pasageri au călătorit de la Aeroportul Timişoara, şi în aceeaşi perioadă a lui 2015 au fost înregistraţi 711.769 pasageri.

„Astfel se creează premisele de a atinge ţinta de 1 milion de pasageri până la sfârşitul anului”, susțin reprezentanții aerogării.

Evident, la aceste rezultate a contribuit un număr crescut de zboruri față de anul precedent. Astfel, dacă în primele 9 luni ale lui 2014 un număr de 7.679 aeronave au aterizat sau decolat de la Timişoara, în acest an, numărul acestora a crescut cu 16%, mai exact, 8.916 zboruri.

„Este extrem de important faptul că în această perioadă s-a înregistrat şi o creştere a gradului de <încărcare> al aeronavelor cu 13%. Dacă în primele 9 luni ale lui 2014, o aeronavă decola sau ateriza în medie, cu 70 de pasageri, în 2015, gradul de încărcare este de aproape 80 de pasageri/aeronavă”, mai spun cei de la Aeroportul Internațional Timișoara.

Și traficul cargo a înregistrat o creştere de 25%: de la 1.416 tone în ianuarie-septembrie 2014, la 1.765 tone în primele nouă luni ale acestui an.

„Avem responsabilitatea de a comunica şi în numele companiilor aeriene că unele destinaţii solicitate sau vehiculate ca informaţie de diferiţi cetăţeni, nu vor putea fi operate dacă nu se dovedesc rentabile din punct de vedere economic. Trăim într-o economie capitalistă globalizată, în care economicul şi nu politicul generează afaceri. Ne aşteptam la acest trend ascendent, deoarece toate eforturile administraţiei Aeroportului Internaţional Timişoara demarate în urmă cu doi ani, de a investi în infrastructura aeroportuară (în zona de operare aeronave) şi de a crea condiţii optime şi atractive pentru companiile aeriene au avut ca scop dorinţa de a introduce noi destinaţii care nu au cum să se materializeze. Politica noastră comercială este realistă şi adaptată la piaţa regională şi, ca o consecinţă firească, suntem convinşi că va produce şi în perioada următoare creşteri de trafic şi noi destinaţii fezabile, cerute de un număr semnificativ şi suficient de clienţi”, a declarat directorul Aeroportului Internațional Timișoara, Iulian Daniel Idolu.

Vă reamintim că traficul de pasageri pe Aeroportul Internațional Timișoara a înregistrat un declin mare în momentul în care compania Carpatair a decis să închidă hub-ul aerian pe care îl avea aici. Compania acuza atunci practicile neconcurențiale ale conducerii aerogării timișorene, care a decis să ofere tarife mai bune de operare celor de la WizzAir. A urmat un lung șir de procese între companie și aeroport, însă, în final, Carpatair și-a anunțat intrarea în insolvență.



15Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor