Astfel, la cumpărarea produselor alimentare în perioadele cu temperaturi ridicate (caniculă) verificaţi in mod direct caracteristicile produsului (rniros, culoare, aspect etc.), având in vedere că temperaturile ridicate favorizează procesul de alterare şi refuzaţi produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (aspect mâzguit. miros cle acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat şi consistenţă moale-ingheţată. ambalaje deformate, etc.).
Atunci când cumpăraţi produse alimentare acordaţi atenţie deosebită asupra modului de prezentare a ambalajului. În cazul in care ambalajul este bombat sau deformat înseamnă că produsul nu mai prezintă deplină siguranţă pentru consummator. CRPC vă recomandă să nu achiziţionaţi astfel de produse. De asemenea, verificaţi dacă este respectată temperatura la care este depozitat, expus la vânzare produsul alimentar ales de dumneavoastră (temperatura menţionată de producător pe eticheta ce însoţeşte produsul trebuie să coincidă cu temperatura la care este expus la comercializare produsul achiziţionat).
Nu recongelaţi un produs alimentar după ce acesta a fost decongelat, dacă producătorul interzice această acţiune (prin menţionare pe etichetă). Perioada cu temperaturi caniculare determină un consum mai mare de lichide (apă minerală naturală, apă de rnasă, sucuri de fructe, băuturi răcoritoare) la achiziţionarea cărora CRPC recomandă să acordaţi atenţie deosebită asupra modului de depozitare şi expunere, având în vedere că expunerea acestora sub acţiunea directă a razelor solare conduce la deteriorarea caracteristicilor produselor menţionate. De asemenea, CRPC atrage atenţia asupra legumelor şi fiuctelor comercializate în cadrul pieţelor în spaţii deschise, unde temperatura mediului ambiant foarte ridicată afectează calitatea produselor (deshidratare, accelerarea procesului de alterare. ofilirea verdeţurilor etc.).
“Nu cumpăraţi alimente din locuri neautorizate! Verificaţi cu atenţie data durabilităţii minimale, data limită de consum a produselor (termen de valabilitate). La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi si păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea unui produs. Consumatorii trebuie să fie conştienţi că au dreptul de a refuza produsele care nu corespund cerinţelor şi nevoilor lor. Sfătuim consunatorii ca pe perioada temperaturilor caniculare să verifice cu atenţie caracteristicile produselor (miros. culoare. aspect) si să refuze produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (aspect mâzguit, miros de acru. aspect spongios de început de fermentare. consistenţă moale etc.)”, spune comisarul şef adjunct Mihaela Ignat.
Pentru nerespectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor, operatorii riscă amenzi cuprinse între 2.000 şi 30.000 lei. Reclamaţii se pot depune la sediul CRPC Regiunea Vest (Timiş) din Piaţa Unirii nr. 3, telefon: 0256 422790, e-mail: timis@opc.ro sau reclamatii.timis@opc.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!