Pe site-ul Primăriei Timișoara a fost publicat recent raportul city managerului Sorin Drăgoi. Ar trebui să fie raportul pe tot anul 2015, însă pe prima pagină a acestuia scrie „iunie 2015”, ceea ce ne dă de înțeles că este vorba despre un rezumat al primei jumătăți din anul trecut.
Practic, city managerul spune că administratorul public este definit ca un… promotor al schimbării și un reformator, el fiind subordonat Consiliului Local Timișoara, ca for legislativ, și primarului Nicolae Robu. Sorin Drăgoi are în subordine Direcția Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse, precum și Compartimentul Administrativ, Biroul Salubrizare, Biroul Tehnic, Biroul Monitorizare Activități Comerciale și Gestiune Spații Publicitare, precum și Compartimentele Servicii Informatice și de Comunicații, Eficientizare Energetică Clădiri și Relaționare cu Asociațiile de Proprietari.
Conform contractului de management, acesta coordonează aparatul de specialitate al primarului, monitorizează modul în care funcționarii primăriei lucrează cu regiile și societățile din subordine, dar și cum își ating obiectivele, încheie anumite acte juridice în numele primăriei și… realizează unele propuneri de îmbunătățire a gestionării orașului de către primărie.
Ce face mai exact Sorin Drăgoi în instituția de pe C. D. Loga? Se întâlnește cu oamenii de afaceri, intermediază relația dintre primărie și instituțiile statului, urmărește situația creditului de la Banca Mondială și ține legătura cu reprezentanții băncii, colaborează cu Poliția Locală pe probleme de ordine publică și ocuparea domeniului public, urmărește lucrările din oraș, gestionează strategii de dezvoltare a urbei și face tot ce-i spune primarul.
La momentul în care Drăgoi a întocmit raportul, acesta se ocupa de Direcția Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse, Compartimentul Monumente, Biroul Valorificare Spații cu Altă Destinație și Compartimentul Administrativ.
În raportul care poate fi consultat de oricine, Sorin Drăgoi a enumerat toate comisiile din care a făcut parte, dar și anumite investiții, prezentând stadiul lucrărilor la diverse școli și unități sanitare, cum ar fi lucrările de la noul corp de clădire al Liceului Moisil, reparațiile de la Liceul Sportiv Banatul, lucrările de la Clinica de Dermatologie din Complexul Studențesc sau modernizarea UPU la Spitalul Municipal.
Tot de aici aflăm că Sorin Drăgoi s-a ocupat de reabilitarea porților de intrare în Timișoara, dinspre Calea Aradului și Calea Lugojului, precum și de amenajările de la Sala Olimpia și Sala de Consiliu a primăriei. Primul city manager al Timișoarei ne spune despre activitatea Compartimentului Monumente, câte referate a întocmit pentru diverse proiecte care au intrat în Consiliul Local – 21 la număr – sau câte adrese diverse a trimis la anumite instituții. Din raportul acestuia mai aflăm că în cursul anului trecut s-au făcut diverse reparații la mai multe monumente: Monumentul Ostașului Român din Parcul Central, Monumentul „Crucificarea” din Piața Victoriei, Monumentul Eroilor din cimitirul cu același nume, monumentele din Parcul Regina Maria și altele. Tot la acest capitol, Drăgoi a avut acțiuni de verificare și control în urma furtului a celor trei busturi de bronz, împreună cu Poliția Locală.
„Pe terenurile din domeniul public sau privat al Municipiului Timișoara, în evidența Biroului Garaje există un număr de 5.153 de garaje”, aflăm din raportul pregătit de city manager. Cele mai multe au contracte de concesiune, dar sunt și 1.446 de construcții care nu au astfel de contracte, însă proprietarii achită chirie în baza unei fișe de calcul.
Sorin Drăgoi a scris în raportul pe anul 2015… câte înmormântări au avut loc la Timișoara. În perioada 1 ianuarie-15 iunie au fost înhumați 842 decedați, precum și 29 de persoane fără aparținători sau fără identitate. El spune că pentru concesionare și reconcesionare locuri de veci în cimitire s-au depus în contul primăriei 382.500 de lei, iar pentru plata permiselor de lucru a construcțiilor funerare s-au plătit 4.708 lei. De asemenea, veniturile încasate din activitatea de coșerit au fost de 26.340 de lei.
City managerul Timișoarei „se ocupă de cele 11 WC-uri publice administrate de primărie, la care accesul cetățenilor este gratuit, aflate la următoarele locații: Piața Unirii, Piața Traian, Parcul Botanic, Piața Țepeș Vodă, Parc Central, str. Ciprian Porumbescu, str. Iuliu Maniu, Parcul Uzinei, Parcul Carmen Sylva, Parcul Copiilor, Parcul Rozelor” și „a urmărit buna desfășurare a serviciului de «înlăturare deșeuri ecologice», în baza contractului fiind amplasate toalete ecologice la evenimentele organizate de primărie în perioada 1 decembrie 2014-28 aprilie 2015.
Sorin Drăgoi mai prezintă și activitatea Compartimentului Licitații, a Biroului Evidență Patrimoniu, a Biroului Locuințe, a Biroului Terenuri și a Compartimentului Administrativ. Aflăm așadar că city managerul s-a ocupat de înregistrarea permanentă a mijloacelor fixe aflate în patrimoniul public și privat al Timișoarei, cât și de cele aflate în administrarea orașului, pentru asigurarea inventarierii, a evidenței statistice, a imobilelor/ bunurilor din patrimoniul public și privat al Municipiului Timișoara. Potrivit lui Drăgoi, se lucra, la momentul întocmirii raportului, la o bază de date electronică privind patrimoniul unității administrativ-teritoriale.
„În perioada 19 ianuarie 2015-20 martie 2015, pentru ancheta DNA cu privire la înstrăinările de imobile în temeiul Legii 112/1995 în perioada 1996-2014, activitatea Biroului Terenuri a fost axată pe xerocopiere a 2.608 documentații de vânzare, însumând 32.038 pagini și expedierea la sediul DNA București”, mai scrie în raport.
Compartimentul Administrativ este tot la Drăgoi, el urmărind gestionarea mijloacelor fixe și a obiectivelor de inventar și având grijă, lunar, ca primăria să nu rămână fără consumabile la cele 34 de copiatoare și la cele 19 faxuri. Totodată, subalternii city managerului din Compartimentul Administrativ s-au ocupat de întreținerea a șapte sisteme de alarmă, de sistemul de încălzire-răcire din fiecare încăpere din primărie, holuri și toalete, de sistemul de monitorizare a ședințelor de consiliu, precum și de întreținerea liftului.
Același compartiment are grijă să deconteze facturile de utilități: Enel, E.ON, Aquatim, Retim, Colterm, pentru primărie și alte locuri în care își desfășoară activitatea aparatul de specialitate al primarului.
Din raport mai aflăm că parcul auto al primăriei cuprinde cinci autoturisme, două autoutilitare, un buldoexcavator, o remorcă, patru cositoare, o motopompă și o motosecătoare, dar și că sistemul de comunicare al primăriei este alcătuit din 225 posturi telefonice, din care 195 interioare și 33 numere fixe exterioare.
Rămâne de văzut dacă Sorin Drăgoi le va explica timișorenilor și ce a făcut pentru Timișoara în a doua jumătate a anului 2015…
Citiți principiile noastre de moderare aici!