Consilierul local Dan Idolu susține că spațiul de pe C.D. Loga nr. 1 este insuficient pentru cei aproape 600 de angajați ai Primăriei Timișoara, fără a mai pune la socoteală și numeroșii timișoreni care intră zilnic în instituție și care nu găsesc niciun loc liber de parcare în zonă. De aceea, el propune mutarea acestora într-o altă locație.
„În momentul de față este o problemă majoră deficitul de spații de lucru decente pentru cei aproximativ 570 de angajați ai Primăriei Timișoara, plus angajații Direcției Fiscale, cam 140. Mai există o categorie de salariați la Evidența Populației, în jur de 50 de persoane. Toate acestea, la ora actuală, lucrează în condiții neconforme cu normele de sănătate și securitate în muncă. Există niște norme clare, 6 mp/ angajat. La ora actuală, este 1,5 mp / angajat. Oamenii sunt înghesuiți în birouri, ceea ce creează disconfort și inevitabil duce la scăderea calității muncii. Cetățenii nu găsesc un loc prietenos, funcțional, în așa fel încât lucrurile să se rezolve foarte rapid. De trei ori s-a supus la vot, invocându-se lipsa de spațiu, supraetajarea Sălii 30. Acel etaj intermediar a fost evaluat inițial la 300.000 de euro, după care e prins anul acesta în buget la vreo 220.000 de euro. E aberant, oricum nu rezolvă decât o mică parte din problemă. Clădirea este monumentală, este frumoasă, dar nu se poate adapta cerințelor funcționale în secolul XXI”, spune Idolu.
Acesta a adăugat că, după calculele lui, noua clădire a municipalității ar trebui să fie construită pe o suprafață de 6.000 de metri pătrați, la marginea orașului, eventual chiar în Calea Buziașului, unde RATT dorea construirea de locuințe de serviciu pentru angajații regiei.
„Noi propunem relocarea activității administrative într-o clădire multifuncțională, cu birouri, cu săli de conferințe și de ședințe, pe o suprafață de aproximativ 6.000 mp. Cu o sală de conferințe pentru minimum 500 de participanți, cu săli în care să te poți întâlni cu partenerii de afaceri. Este foarte important și deficitul de locuri de parcare din zona centrală. Gândiți-vă că vor rămâne disponibile pentru cetățeni câteva sute de locuri. La noul centru multifuncțional, pe 1,5 hectare se poate face o parcare cu minimum 1.000 de locuri. Se pot face, de asemenea, locuri pentru servit masa, dar și minimarket, pentru ca angajatul, când pleacă de la serviciu, să aibă și această facilitate. Primăria a identificat un teren de aproape 15.000 metri pătrați în zona Stan Vidrighin, pe care s-a propus o investiție total ineficientă, spunem noi, un cartier rezidențial pentru RATT, cu 390 apartamente”, mai spune Idolu.
În locul funcționarilor, clădirea de pe C.D. Loga ar putea găzdui spații culturale, chiar și un eventual Muzeu al Revoluției.
„Clădirea actuală de pe Loga 1 trebuie renovată, reabilitată și pregătită la modul în care poate satisface servicii de ceremonie, de protocol, evenimente deosebite și, de ce nu, la etaje, muzee. Cum ar fi Muzeul Revoluției, pentru care, în 27 de ani, nu s-a găsit un spațiu potrivit. În clădirea în care funcționează acum Direcția Fiscală, ai cărei angajați s-ar muta și ei, ar putea fi adusă arhiva. Știu că la PMT este o problemă cu arhiva. Noi avem pregătit un proiect de hotărâre de consiliu local pentru un studiu de oportunitate. Pe bani de la bugetul local, își permite PMT așa ceva”, a concluzionat Idolu.
Potrivit acestuia, costurile noului imobil s-ar ridica la 15-20 de milioane de euro, însă un deviz final va fi dat doar după elaborarea unui proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!