De ani buni se vorbeşte despre construcţia unui nou drum de acces dinspre Timişoara spre autostrada A1. Proiectul găsit şi promovat insistent de diferitele guverne este cel al unei şosele noi, care să pornească de pe drumul naţional dintre Timişoara şi Arad, de la bifurcaţia spre Sânandrei, şi care să se lege la autostradă, ocolind localitatea Covaci. O soluţie viabilă, până la acea bifurcaţie drumul naţional are două benzi pe sens, iar mai departe ar putea fi realizată lejer legătura, fiind vorba de relief accesibil, fără prea multe denivelări, în câmp.
Din păcate, veştile care vin de la Bucureşti nu sunt favorabile acestui drum. Cel puţin deocamdată. Deputatul de Timiş Cătălin Drulă a adresat Ministerului Transporturilor o interpelare referitoare la drumurile de legătură cu autostrada, atât pentru Timişoara, cât şi alte două asemenea şosele la Cluj cu A3, respectiv la Vama Giurgiu, cu DN5. Iar răspunsul primit arată că în ceea ce priveşte Timişoara situaţia e aceeaşi cu cea din vremea guvernului condus de tehnocraţi. Există o mulțume de aprobări, la toate nivelurile, dar nu şi bani pentru proiect. Iată răspunsul primit de alesul timişean:
„Referitor la derularea proiectului drum de legătură între Autostrada A1 Arad Timişoara – drumul naţional DN Studiul de fezabilitate a fost aprobat de către beneficiar şi avizat în cadrul Consiliului Tehnico – Economic – CNAIR S.A. în iunie 2016 şi ulterior a fost analizat şi în cadrul şedintei Consiliului Tehnico – Economic din Ministerul Transporturilor, în octombrie 2016, lucrarea nefiind avizată, la acel moment, din cauza neidentificării unei surse de finanţare. Ministerul Transporturilor – Direcţia Generală Organismul Intermediar pentru Transport a comunicat CNAIR SA în decembrie 2016 soluţiile pentru identificarea pentru realizarea acestui proiect şi rezolvarea situaţiei de trafic a Municipiului Timişoara. Având în vedere valoarea proiectului potrivit prevederilor Legii nr. S00/2002, privind finanţele publice, cu modificările completările ulterioare, studiul de fezabilitate urmează să fie analizat în cadrul Consiliului Interministerial, respectiv aprobarea Indicatorilor tehnico – economici aferenţi lucrărllor de investiţii prin hotărăre de guvern”.
În acest moment timişorenii au două rute de acces spre autostradă, ambele greu accesibile, din cauza distanţei şi a aglomeraţiei. Prima este pe drumul judeţean spre Giarmata, la nodul de acces de lângă localitate, iar cea de a doua pe drumul naţional spre Lugoj, la nodul de la Remetea Mare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!