Muraturi, da sau nu?

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
Muraturi, da sau nu?
© TION - Muraturi, da sau nu?
Este greu să spun: „nu, nu murături!” într-o perioadă din an în care acestea sunt prezente în tiparele noastre de alimentație, în cămările noastre, cu siguranță! Însă, pot să vă fac atenți la ce fel de murături să consumați și ce valoare nutrițională au acestea.

Ce murături alegem?

Nu vă recomand murăturile pregătite cu oțet, ele fiind extrem de acide și valoarea nutrițională este acoperită de acest impediment. Vă recomand murăturile fermentate lactic, adevărate “pansamente” pentru tubul digestiv, perfecte în hrana de peste iarnă. Indiferent dacă consumați sau nu carne (– poate nu vă vine să credeți, tot mai mulți dintre noi își reduc, pe zi ce trece, consumul de carne din dieta lor zilnică, și asta-mi pare o capacitate mare de evoluție pentru noi, pentru viitorul nostru! –), astfel, indiferent de meniu, varza murată stropită cu ulei de măsline sau ulei de dovleac este delicioasă!

Despre varza murată am învățat în pregătirea mea, că este un aliment-medicament! Da, exact ca un medicament, spre bună stare și funcționare se și comportă în organismul nostru, având foarte multe proprietăți pe care le voi prezenta, spre a ști și a înțelege de ce este foarte important consumul cât mai des de varză murată, pe perioada iernii.

1. Aportul de fermenți lactici restabilesc echilibrul florei din intestin și colon. Probioticele limitează înmulțirea bacteriilor “rele” din intestine. Extinderea ciupercii Candida albicans – de exemplu – poate fi stopată prin consumul de varză murată.

2. Varza murată poate fi administrată în locul suplimentelor cu probiotice, susținând tratamentul cu antibiotice. Persoanele care iau antibiotice trebuie să suplimenteze dieta cu probiotice. Dacă ar consuma varză murată în timpul tratamentului, efectele negative ale antibioticelor asupra tractului digestiv ar fi mult estompate.

3. Întărește sistemul imunitar. Bolile digestive de puține ori “se simt”, pentru că mucoasa tubului digestiv se reînnoiește permanent la fiecare 4 ore, dar reînnoirea nu înseamnă și vindecare, ci doar protecție. Dacă în trecut Hippocrate spunea că „toate bolile își au originea în colon”, astăzi știința atestă faptul că, într-adevăr, „80% din sistemul imunitar se află în intestine și colon”, ceea ce înseamnă că 80% dintre boli apar secundar suferinței tractului digestiv. Este importantă hrana noastră, este sănătatea sau boala de peste ani…

4. Varza murată inhibă dezvoltarea celulelor canceroase, în special a celor localizate în colon, plămâni, ficat sau la nivelul sânilor. Este recomandată a fi consumată, fiind “un aliment viu”.

Dacă mă întrebați cum și cu ce consum eu varza murată, vegetariană fiind, am să vă spun că este un deliciu pentru mine să mi-o prepar cu ulei de dovleac, lângă o fasole boabe fiartă simplă, cu o ceapă roșie. Îmi place să o consum stropită cu ulei, lângă o mămăligă caldă sau împreună cu o salată de cartofi, orientală sau de boeuf, de ce nu? (evident, fără carne!)

Credeți-mă, putem să ne hrănim simplu, doar să ne desprindem puțin de tiparele vechi și de multe ori complicate, nesănătoase…

Să aveți mereu “Poftă bună!” și alegeri conștiente în alimentația voastră!



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !