tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Interviul saptamanii in Agenda: Ileana Turdesan, comisar-sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Vest

Interviul saptamanii in Agenda: Ileana Turdesan, comisar-sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Vest

la 10 July 2015 16:16
10 July 2015 16:16
Consumatorul român are o serie de drepturi care sunt stabilite prin legislaţie, pe care trebuie să le cunoască şi care este obligatoriu să îi fie respectate şi protejate, indiferent de domeniul la care se referă. Cum sunt protejate aceste drepturi, fie ele obişnuite sau speciale, cum ar fi cele privind relaţia cu băncile sau transportul aerian? Cum se procedează pentru sesizarea unor nereguli semnalate de consumator?Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care răspunde Ileana Turdeşan, comisar-şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Vest, în interviul consemnat pentru săptămânalul Agenda din data de 10 iulie 2015 de omul de presă Zoltan Kovacs.
Scris de agenda - Consumatorul român are o serie de drepturi care sunt stabilite prin legislaţie, pe care trebuie să le cunoască şi care este obligatoriu să îi fie respectate şi protejate, indiferent de domeniul la care se referă. Cum sunt protejate aceste drepturi, fie ele obişnuite sau speciale, cum ar fi cele privind relaţia cu băncile sau transportul aerian? Cum se procedează pentru sesizarea unor nereguli semnalate de consumator?Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care răspunde Ileana Turdeşan, comisar-şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Vest, în interviul consemnat pentru săptămânalul Agenda din data de 10 iulie 2015 de omul de presă Zoltan Kovacs.

Trimite articolul

X

Ce înseamnă pentru România Instituţia Protecţiei Consumatorului şi care este locul şi rolul său?

„Odată cu liberalizarea economiei în ansamblu, numărul domeniilor în care se simţea nevoia aplicării de noi concepte a crescut peste noapte, exigenţele consumatorilor nu numai că au început să crească, dar aceştia au început să se exprime mai liber. În România au funcţionat mai multe organisme guvernamentale şi nonguvernamentale pentru protejarea consumatorilor, multe dintre acestea contribuind la elaborarea proiectului de lege privind protecţia consumatorului. Astfel, în vederea realizării unitare a obiectivelor privind protecţia consumatorilor, Guvernul României a iniţiat, în anul 1992, organizarea şi funcţionarea unui for naţional menit să controleze şi să acţioneze în sensul aplicării legislaţiei în vigoare, instituţie care astăzi funcţionează sub numele de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor”.

„În prezent, consumatorul este un partener real de piaţă, comportamentul lui influenţând din ce în ce mai multe instituţii şi organizaţii, astfel că rolul consumatorului în întregul angrenaj al pieţei este în continuă creştere. Luând în considerare acest aspect, ANPC urmăreşte eficientizarea activităţii statului în materie de protecţie directă şi indirectă a consumatorilor prin supravegherea pieţei, informarea şi educarea acestora, coordonând şi realizând strategia şi politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor, acţionând pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează sănătăţii, securităţii, vieţii şi intereselor economice ale consumatorilor”.
Cum trebuie să procedeze un consumator care are de sesizat o nemulţumire?

Conform prevederilor legale, consumatorul poate face o reclamaţie sau sesizare în format scris sau electronic, transmisă fie prin poşta clasică sau prin poşta electronică, pe site-ul ANPC. De asemenea, poate să le depună şi personal la sediile comisariatelor judeţene, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic. În caz de urgenţă, sesizarea se poate face şi telefonic, numărul nostru fiind obligatoriu afişat la oricare agent economic.Rugăm însă consumatorii să apeleze la această modalitate numai după ce au încercat să rezolve amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat servciul. Fac precizarea că orice reclamaţie trebuie să fie însoţită de documente doveditoare. Comisariatele Judeţene sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului răspunsul, în termen de 30 de zile de la data înregistrării sesizării, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nu. În cazuri speciale, termenul poate fi prelungit cu încă 15 zile. În Timişoara, aceste sesizări se pot preda la noul nostru sediu situat în Piaţa Unirii Nr. 3 sau la telefon 0256 422790. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a instituţiei noastre”.

În ce constă medierea între bancă şi grupuri de clienţi?

„În ultima perioadă, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor s-au inregistrat 240 de reclamaţii de la consumatori cu credite ipotecare şi de nevoi personale, care au împrumutat în franci elveţieni. Dintre acestea, 176 au fost analizate de ANPC, constatând posibilitatea existenţei unor clauze abuzive cu privire la: ajustarea dobânzii de către bancă, modificarea marjei fixe a dobânzii, comision de penalizare, comision de risc, neinformarea asupra riscului valutar etc. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a trimis până acum către instanţa de judecată 23 de procese verbale de sesizare a posibilelor clauze abuzive în contracte, procese care sunt încă pe rol. ANPC împreună cu Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, în calitate de reprezentant al Grupului Clienţilor cu Credite în CHF, a invitat băncile la negocieri pentru a găsi soluţii semnificative, pe termen lung. În urma acestor discuţii, de exemplu, la Volsbank şi Banca Transilvania tot mai multe cazuri problematice se rezolvă amiabil, clienţii primind oferte deosebit de avantajoase în condiţiile existente astăzi”.

Citiţi interviul integral în săptămânalul Agenda din data de 10 iulie 2015, aşa cum a fost el consemnat de omul de presă Zoltan Kovacs.

Trimite articolul

X
Taguri:
interviu comisar protectia consumatorului timis ,
interviu Ileana Turdesan ,
interviul saptamanii agenda
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Spitalul Județean din Timișoara va avea un centru de excelență pentru pacienții cu AVC, cu echipamente de ultimă generație
    2
    Luna Femeilor, lege promulgată: martie va evidenția rolul femeilor în România
    3
    „Crăciunul lor în mâinile tale” revine cu o ediție caritabilă pentru sprijinirea familiilor vulnerabile
    4
    Un bărbat a ajuns la spital după un accident într-o intersecție aglomerată din Timișoara
    5
    Târg caritabil de Crăciun pentru a ajuta trei copii care suferă de afecțiuni grave
    6
    Program special al Centrului de Colectare din Moșnița Nouă în perioada sărbătorilor de iarnă
    7
    „Creațiunile lui Prometeu” și magia muzicii de film, în decembrie la Opera Națională Română din Timișoara
    8
    Primăria a pus câteva milioane de lei în plus și a relansat licitația pentru încă 10 troleibuze electrice
    9
    Hotărâri de urgență pentru „criza” de la Ghizela. ADID are 12 zile să găsească firmă care să se ocupe de levigat
    10
    Un bărbat adormit și un iepure au fost salvați dintr-un apartament cuprins de flăcări în Timișoara

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Accident rutier în Remetea Mare: o victimă inconștientă

    Ştiri din Timiș

    Parteneriat istoric în Timiș: Consiliul Județean cofinanțează investiții în 25 de localități

    Capitală Culturală

    „Crăciunul lor în mâinile tale” revine cu o ediție caritabilă pentru sprijinirea familiilor vulnerabile

    România

    Parlamentul a respins moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan

    Ştiri din Timiș

    Lumină, colinde și bucurie. Târgul de Crăciun aduce magia sărbătorilor la Variaș

    Turism

    Banatul intră în cursa gastronomiei europene. Platformele culinare se pot înscrie la „Top Foodie Websites 2026”

    Ştiri din Timiș

    Muzica devine speranță la Timișoara. Concert caritabil pentru recuperarea artistului Ciprian Balici

    Capitală Culturală

    „Noi nu murim”. Concert comemorativ dedicat eroilor-martiri ai Revoluției, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    „Sărbători la Timișoara, acum un secol”, temă de dialog la Muzeul Apei alături de istoricul Adrian Cioroianu

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Gala Excelenței Bănățene îl recompensează pe prof.univ.dr. Mihnea Munteanu
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici