Intarirea sistemului imunitar

De Lavinia Bratu Ceuță
Intarirea sistemului imunitar
În sistemul imunitar, vitamina C este duşmanul neînduplecat al oricăror agenţi patogeni, al paraziţilor, virusurilor, microbilor şi, mai ales, al radicalilor liberi. Față în faţă cu moleculele de vitamină C, radicalii liberi n-au nici o şansă! Şi, astfel, se poate afirma că vitamina C este și cel mai eficient apărător al tinereţii.

Un remediu împotriva tuturor bolilor?
Exista așa ceva?
DA!
VITAMINA C!

Dacă s-ar decerna medalia de aur la o olimpiadă a substanţelor nutritive, ea ar câştiga, fără nici un dubiu, premiul cel mare. O substanţă mai preţioasă nu se găseşte pe tot pământul! Vitamina C are trei mari funcţii:

• întărirea imunităţii
• echilibrarea psihicului
• este cel mai redutabil inamic al tuturor bolilor.

Vitamina C sub formă naturală nu prezintă efecte adverse și poate fi procurată din fructe și legume proaspete, dar și din alte alimente, unele chiar preparate în casă. Vitamina C se găsește din abundență în citrice, în fructe de pădure, mai ales, măceșe și cătina, morcov, pătrunjel verde, ardei gras roșu, etc. Fructele și legumele pot fi consumate ca atare, sub forma de salate sau sucuri.

Sucurile se prepară zilnic, ca să fie proaspete, și se consuma în aceeași zi, nu se păstrează la frigider de pe o zi pe alta, cu excepția sucului de sfeclă roșie. Sucurile de fructe și legume dau un plus de vitalitate organismului, stimulează digestia, contribuie la ameliorarea unor afecțiuni, țin departe infecțiile și răcelile de sezon.

Surse mai puțin cunoscute de Vitamina C:

borșul proaspăt, preparat în casă, cu tărâțe de grâu – borșul are în compoziția lui o întreagă farmacie de vitamine și minerale. Iaurtul, altă sursa bogată de vitamina C, preparat în casa sau luat de la magazine, dar fără nici un fel de adaosuri, ajută digestia și dă organismului tăria să lupte cu bolile de sezon. Dacă vei consuma zilnic iaurt, sistemul imunitar va avea numai de câștigat. Nu vei mai răci atât de ușor și chiar dacă răcești, infecțiile respiratorii se vor vindeca mai repede.
moarea sau zeama de varză este o alta sursă de vitamina C, ieftină și la îndemâna oricui. Mâncați cât de des salată de varză crudă sau murată, ori varză călită. E plină de vitamina C și alți nutrienți necesari organismului în perioada de tranziție spre iarnă. Specialiștii susțin că prelucrarea termică moderată favorizează creșterea cantității de vitamina C.
• în aceasta perioadă nu trebuie ocolite nici ceapa, prazul sau usturoiul, chiar dacă mirosul lor deranjează, ele au în compoziția, pe lângă alți nutrienți, și multă vitamina C.

Vreți un sistem imunitar puternic și un suport de nădejde al tinereții? Atunci ar fi bine să vă bucurați de un consum constant și zilnic din această vitamină miracol, prin calitățile sale.

Rămânem aproape cu bine, sănătate și bucurie!
Puteți consulta mai multe articole pe această temă aici.