Incep demersurile pentru o parcare cu 500 de locuri in centrul Timisoarei. Se cauta investitori

De A. Strugariu
Reactualizat la:
11Comentarii
Incep demersurile pentru o parcare cu 500 de locuri in centrul Timisoarei. Se cauta investitori
Primăria Timişoara a început în sfârşit demersurile pentru realizarea primei parcări supraetajate în centrul oraşului. Se caută un partener privat care să se asocieze cu societatea Drumuri Municipale (SDM) şi să vină cu banii pentru a construi o parcare cu cel puţin 500 de locuri în Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, din spatele centrului comercial Bega. Şi totul, în 6 luni. Săptămâna viitoare urmează să fie supus spre aprobare un proiect de hotărâre pe această temă. Vedeţi în continuare condiţiile de asociere propuse.

Proiectul de hotărâre prevede atribuirea directă, către SC Drumuri Municipale SA, societate care are ca acţionar unic consiliul local, a unui teren de 1.852 de metri pătraţi din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, în vederea amenajării unei parcări supraetajate în asociere cu un partener privat. Terenul vizat este de fapt actuala parcare din spatele magazinului Bega.

Atribuirea către SDM ar urma să se facă prin contract de concesiune, pe 49 de ani, în schimbul unei redevenţe în cuantum de 1% din veniturile rezultate din exploatarea viitoarei parcări.

Aleşii locali urmează totodată să aprobe un caiet de sarcini privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din Piaţa Ferdinand Foch.

Se va numi o comisie pentru selectarea partenerului care să realizeze viitoarea parcare, care ar urma să fie condusă de viceprimarul Dan Diaconu şi să mai aibă în componenţă mai mulţi reprezentanţi ai SDM, precum şi consilieri locali.

Se caută un investitor cu disponibilităţi de 3 milioane de euro

Cum va arăta viitoarea parcare? „Asociatul poate propune orice soluţie tehnică, care va trebui să fie acceptată de Primăria Municipiului Timişoara. Se recomandă o structură de metal, dar aceasta nu este obligatorie, antreprenorul putând veni cu propria propunere constructivă. Alcătuirea constructivă şi funcţională propusă: regimul de înălţime – P+5, înălţimea brută a nivelelor 3 m nivel curent, asigurându-se un gabarit de liberă trecere de minim 2,50 m. Faţada va trebui să respecte încadrarea în zonă şi va avea un rol în sistemul de aerisire”, se arată în caietul de sarcini propus.

Asociatul va trebui să vină cu banii pentru realizarea investiţiei. Trebuie să demonstreze că ar avea… 3 milioane de euro la dispoziţie, pentru ca autoritățile să fie sigure că va putea fi realizată parcarea fără probleme.

„Finanţarea investiţiei se face prin intermediul fondurilor angajate de asociat. Pentru a participa la negociere, ofertantul trebuie să întrunească mai multe criterii, care se dovedesc cu documente. Ofertantul trebuie să demonstreze că are acces la, sau că are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de bănci sau alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza un cashflow de execuţie a lucrării. Din documentele prezentate trebuie să rezulte disponibilităţi băneşti de minimum 3 milioane de euro”, se mai cere prin caietul de sarcini.

Condiţii privind tarifele de parcare

Există şi nişte conditii eliminatorii. Printre altele, să se amenajeze cel puţin 500 de locuri de parcare, iar o parte să revină societăţii Drumuri Municipale. O altă condiţie vizează tarifele care vor fi practicate în viitoarea parcare.

„Ofertantul va oferta un număr minim de locuri de parcare de 500. Ofertantul va oferta o cotă parte a locurilor de parcare ce vor reveni în proprietate SC Drumuri Municipale Timişoara SA în proporţie de minim 20% din numărul de locuri total. Tariful de exploatare al parcarilor (adică tariful orar de închiriere pentru un loc de parcare) va fi limitat superior la nivelul mediei tarifelor practicate la parcari în zone centrale similare din cele mai apropiate trei oraşe ca număr de locuitori din România. (Ex: Cluj, Braşov şi Constanţa). Tariful va fi actualizat la fiecare 6 luni calendaristice. Durata maximă de finalizare a construcţiei parcarii va fi de 6 luni de zile de la eliberarea autorizaţiei de construire”, potrivit caietului de sarcini.

De altfel, ofertanţii ar urma să fie departajaţi în funcţie de numărul de locuri de parcare pe care îl propun, de câte locuri sunt dispuşi să cedeze societăţii Drumuri Municipale şi durata de finalizare la cheie a parcării.

Cei de la Drumuri Municipale ar urma să se ocupe de gestiunea şi managementul asocierii. Terenul a fost evaluat de SDM la 500 de euro pe metru pătrat, la o suprafaţă de 1.852 de metri pătraţi rezultând suma de 926.000 de euro.

„SC Drumuri Municipale Timişoara SA a realizat o evaluare sumară a terenului privind amplasamentul viitoarei parcări. Valoarea finală din cadrul contractului de asociere va fi stabilită pe baza unei expertize/ evaluări executate de către o societate agreată de asociaţi (…) Valoarea stabilită prin raportul de evaluare va fi utilizată ca referinţă în stabilirea aportului SDM, parametrilor minimali după care se va face selecţia partenerului. Având în vedere că SDM va conduce gestiunea şi managementul asocierii, aceasta îşi va evalua prestaţiile, evaluare ce se va adăuga alături de cea realizată pentru teren, la negocierea propriului aport cu ocazia încheierii contractului de asociere”, se mai stabileşte în caietul de sarcini.

Rămâne de văzut în ce formă va fi aprobat proiectul de hotărâre în consiliul local.

Reprezentanţii municipalităţii spun că Piaţa Ferdinand Foch va deveni unul din principalele locuri de parcare în centru, având în vedere restricţiile de circulaţie ce se vor impune după reabilitarea zonei Cetate.

 



11Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor