Demisie in bloc a membrilor Comisiei Operative de Turism. Sunt nemultumiti ca ideile lor nu sunt luate in considerare

De Bogdan Marta
Reactualizat la:
37Comentarii
Demisie in bloc a membrilor Comisiei Operative de Turism. Sunt nemultumiti ca ideile lor nu sunt luate in considerare
Toți membrii Comisiei Operative de Turism (COT), care erau și membri ai Comisiei Consultative de Turism (CCT) și-au depus demisiile în bloc, nemulțumiți că după mai bine de un an de întâlniri ideile lor nu au fost luate în considerare de decidenții din Primăria Timișoara, sau, atunci când au fost preluate, nu au fost duse până la capăt.

Cele două comisii au fost înființate în martie 2017, cu scopul de a consilia decidenții din Primăria Timișoara. După mai bine de un an de discuții și întâlniri, frustrați că municipalitatea nu pune în aplicare sugestiile lor și „mimează transparența publică”, cei șase membri ai COT – Felicia Ciuruș, Manager General Hotel Timișoara, Sergio Morariu, Șef comisie Cultură, Gabriela Petcana, Șef comisie Tour-Operatori, Florentina Popescu, Șef comisie Ghizi, Ludovic Satmari, Șef comisie Urgențe, Monica Sere, Manager Redona Travel/Președinte Asoc. Reg. a Ghizilor din Turism Banat-Crișana – și-au anunțat demisiile.

Aceștia i-au transmis și o scrisoare deschisă primarului Nicolae Robu prin care îl informează despre decizia lor.

Subsemnații membrii Comisiei Operative de Turism (COT) și Comisiei Consultative de Turism (CCT), vă aducem la cunoștință următoarele: Apreciem inițiativa de înființare a CCT, în martie 2017, fiind convinși că politicile publice participative stau la baza turismului sustenabil. Totuși, după mai mult de 15 întâlniri ale experților întruniți în CCT și COT, unde s-au generat numeroase idei ofertante pentru acest domeniu, avem sentimentul că acest consiliu a fost folosit pentru simularea transparenței decizionale, iar nu pentru colectarea și punerea în practică a ideilor valoroase și realizabile.Ne exprimăm dezamăgirea că ideile bune nu au fost luate în considerare de către decidenții din Primărie, sau, atunci când unele au fost preluate, nu au fost duse până la capăt. În consecință, începând cu data de 18.07.2018, COT se retrage din ”activitatea consultativă”. Rămânem deschiși colaborării, în eventualitatea unei schimbări de atitudine, care să asigure un parteneriat real și funcțional”, se arată în documentul amintit.

Potrivit membrilor CCT și COT, după mai bine de un an de discuții și întâlniri, în care membrii celor două comisii și-au alocat timp și expertiză pentru a consilia decidenții din Primăria Timișoara, rezultatele muncii lor nu se văd.

În momentul de faţă cei care s-au alăturat CCT-ului şi COT-ului, specialiștii din turism și alte domenii conexe ca reprezentanți voluntari ai societăţii civile nu văd beneficiul muncii depuse – solicitările făcute fiind doar consemnate, rezolvarea acestora fiind nulă (sistem integrat de semnalizare a obiectivelor turistice, a facilităților gen toalete publice, centru de informare turistică, loc de îmbarcare/debarcare, „long term tourist bus parking”, crearea unei infrastructuri informaționale pentru autocarele turistice) parțială (ameliorarea şi funcţionarea toaletelor publice), minimală (pentru autocarele turistice – există doar locurile de îmbarcare/debarcare pasageri, şi un loc alocat parcării acestora fără a fi însa realizată diseminarea informaţiei despre existenţa acestora) sau nu se primește răspuns în cazul unora (de ex: solicitările unuia dintre colegi legate de eficientizarea tramvaiului turistic: materialul bibliografic, modalitate de operare a traseului, testarea traseului, costuri etc.) sau la anumite solicitări răspunsurile sunt legate doar de documentaţia legislativă, fără a se analiza conținutul în vederea unei posibile schimbări a HCL-ului în folosul comunităţii. Spre exemplu: am întrebat de ce autobuzele de convenție (transport muncitori) trebuie să aibă rute care trec prin centrul orașului, când avem un sistem de transport public performat, multimodal, care poate fi utilizat de către aceştia până la puncte de îmbarcare a acestora aflate în afara inelului 2 (3) de circulaţie, iar răspunsul a fost: «circulația în Timişoara este reglementată conform HCL…»”, se mai arată în scrisoarea semnată de cei șase experți în turism.

Aceștia mai precizează că ideile lor nici măcar nu sunt analizate înainte de a fi respinse „cu vehemență” de cei din Primăria Timișoara.

O nemulţumire majoră la acest punct este modalitatea în care se iau deciziile de către decidenţii PMT, după ce anumite speţe precum achiziţionarea unui serviciu de aplicaţie mobilă, proprie oraşului şi creată „de la zero” sunt considerate de către membri COT (CCT), ineficiente pe termen lung, având în vedere că bani există doar pentru crearea aplicaţiei (pentru găzduire şi întreţinere) şi nu pentru realizarea contentului acesteia, acesta din urmă fiind solicitat membrilor COT/ CCT să îl furnizeze în mod gratuit. Membri COT au venit cu soluţii (achiziţionarea unor aplicaţii deja funcţionale şi „umplerea” acestora cu contentul necesar, colaborarea cu alte instituţii culturale – Centrul Cultural German, Centrul Cultural Francez care dezvoltă aplicaţii similare de turism cultural cu o importantă componentă de realitate augumentată), pe care considerăm că ar fi trebuit măcar analizate tehnico-economic înainte să fie respinse cu vehemenţă”, se mai arată în documentul amintit.

În continuare, ei își exprimă nemulțumiri legate și de implementarea ideii tramvaiului turistic, precum și îngrijorări legate de succesul proiectului Timișoara – Capitală Culturală Europeană, care, în opinia lor, riscă să fie un eșec.

Atașat acestui articol puteți vedea întreaga scrisoare trimisă primarului Timișoarei, Nicolae Robu, de membrii COT și CCT.



37Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor