De la 1 august cursa feroviara dintre Timisoara si Varset devine istorie

De Marcel Hoster
Reactualizat la:
3Comentarii
De la 1 august cursa feroviara dintre Timisoara si Varset devine istorie
© Tion: De la 1 august cursa feroviara dintre Timisoara si Varset devine istorie
După ce a funcționat cu succes timp de cinci ani de zile, ruta feroviară dintre Timișoara și Vârșeț devine istorie. Cel puțin deocamdată cei care o foloseau își pot lua adio de la această legătură feroviară.

Una dintre cele mai utile și folosite rute feroviare din zona Banatului, cea dintre Timișoara și Vârșeț, va fi oprită. Operatorii feroviari naționali din cele două țări au anunțat fiecare că nu vor mai circula trenuri între cele două localități. Acest tren era folosit destul de des, orarul de circulație era în așa fel gândit încât să ofere și legătură cu trenul care circulă de la Vârșeț la Belgrad. De asemenea, trenul asigura legătura pentru un mare număr de studenți din comunitatea română din zonă, care studiază la Timișoara. Numărul turiștilor, inclusiv străini, care foloseau acest tren era, de asemenea, destul de mare.

Compania „Srbija Voz”, operatorul feroviar sârb, a anunțat că de la 1 august vor avea loc schimbări în ceea ce privește traficul internațional al trenurilor. Afectate sunt trenurile dintre Timișoara și Vârșeț, dar și cel dintre Dmitrovgrad și Sofia. Conform anunțului, decizia a fost motivată de numărul scăzut de călători și raționalizarea costurilor. Ceea ce nu prea ține în ceea ce privește cursa de Vârșeț, având în vedere că aceasta era operată de CFR Călători! De altfel, această situație este confirmată și de operatorul național român, care a anunțat sec doar că trenurile care făceau legătura între cele două orașe, două la număr dus, două întors, vor circula până la Stamora Moravița.

„CFR Călători informează că începând cu data de 1 august 2017, trenurile internaționale 7686/7686, 7687/7687, 7688/7688, 7689/7689 Timișoara Nord – Stamora Moravița – Vrsac și retur vor circula numai pe distanța Timișoara Nord – Stamora Moravița și retur”.

Marea problemă a acestui tren era legată de procedura de traversare a graniței, trebuia efectuat controlul atât pe partea română, cât și pe cea sârbă. Iar aceasta însemna timp foarte mult pierdut pentru călători, cele două controale luând poate mai mult decât cursa în sine. Este destul de probabil ca această situație să fi cântărit decisiv la luarea deciziei de a suspenda această cursă.

Relația feroviară dintre cele două localități fusese introdusă și funcționa din 2012.



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor