Mii de persoane din Timis, afectate de intarzierea salariilor din invatamant

De Valentin Rusu
Reactualizat la:
Mii de persoane din Timis, afectate de intarzierea salariilor din invatamant
© TION - Cel putin 9.000 de persoane din Timis, afectate de intarzierea salariilor din invatamant
Profesorii din Timiş vor mai avea de aşteptat după salarii. Data de 10 ianuarie e ziua în care bancomatul va arăta, cel mai probabil, în cazul multor persoane angajate în învăţământul timişean – „fonduri insuficiente”. Sindicaliştii sunt îngrijoraţi, în timp ce Ministerul Finanţelor Publice spune că totul e în regulă…

Întârzierea vine din cauza Ministerului de Finanțe, care a schimbat modalitatea de plată, iar trezoreriile județene nu dispun de logistica necesară aplicării actului normativ impus de minister.

Inspectorul Şcolar General de Timiş a declarat că nu ştie să se fi întâmplat aşa ceva. „Se poate să fie nişte deficienţe la Trezorerie, dar nu ştiu să fie aşa ceva”, a spus inspectorul școlar general de Timiș, Cornel Petroman.

Cei de la ANAF, însă, au modificat modelele de dispoziţii de plată şi în programul de salarizare încă nu s-au făcut corecţiile necesare. S-a întârziat în toată țara, și întârzierea este destul de mare.

În Timiș, cel puțin nouă mii de persoane sunt afectate. Dacă majoritatea profesorilor din Timiş iau salariile în 10 ianuarie, sunt şi cazuri unde salariul se dădea în 5-6 ianuarie. Se dădea! Pentru că nu s-a dat. Pentru aceştia, zilele trec tot mai greu.

Ministerul Finanţelor Publice transmite, însă, că toate solicitările primite de trezorerie privind plata salariilor au fost procesate imediat, fără a exista probleme în asigurarea resurselor bugetare și fără a crea disfuncționalități în activitatea instituțiilor publice, eventualele reprogramări realizându-se numai la solicitarea acestora.

În luna septembrie 2013 a fost adoptată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/ 2013 având ca scop creșterea transparenței în utilizarea fondurilor publice, cunoașterea în timp real a modului de utilizare a resurselor bugetare și reducerea sarcinii administrative în relația cu sectorul public, prin eliminarea obligativității instituțiilor publice de a raporta lunar și trimestrial, pe suport de hârtie, aproximativ 27 de formulare care furnizau informații cu întârziere, din cauza procesului de centralizare a unui număr mare de indicatori.

„Pentru implementarea acestei aplicații informatice, instituțiile publice aveau obligația să se înregistreze electronic în noul sistem. Din cele 13.300 de instituții publice, până la finele anului 2013, au fost înregistrate 11.300 de instituții, iar în primele două zile ale acestui an au fost înregistrate celelalte 2.000 de instituții. Subliniem faptul că noua soluție informatică nu a modificat modul de calcul al salariilor. Potrivit legii, plata salariilor pentru personalul din cadrul instituțiilor publice se poate face între 5 și 15 ale lunii curente pentru luna precedentă. Până pe data de 8 ianuarie 2014, la unitățile trezoreriei statului s-au prezentat, potrivit programărilor, și au fost decontate salariile pentru 2.300 de instituții publice, utilizând noua soluție implementată, inclusiv pentru unitățile de învățământ”, se arată într-un comunicat al ministerului.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !