Vă puteţi verifica calitatea de asigurat online, aici. Trebuie să introduceţi CNP-ul şi vi se va da în câteva secunde verdictul – dacă sunteţi asigurat, de când sunteţi înscris la medicul de familie şi dacă cardul a fost emis sau nu. Dacă nu a fost emis, atunci urmează să se facă această operaţiune, iar dacă a fost emis se află la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiş sau la medicul de familie, ori la primării sau spitale.
Aici puteţi afla unde se află cardul dumneavoastră: la mediul de familie, la sediul CJAS, ori la primăriile din judeţ, ori spitale. Cardurile de sănătate returnate de poştă au fost împărţite în aceste locuri.
„Cardul naţional, începând cu 1 septembrie devine obligatoriu, doar pentru cei care îl deţin, care sunt în posesia lui. Pentru persoanele care nu au intrat încă în posesia cardului naţional de sănătate, după ce au verificat pe site, se pot adresa furnizorilor de servicii fără să solicite nici măcar adeverinţă de asigurat, aceasta înseamnă că sunt în curs de tipărire şi ele vor fi distribuite de Poşta Română”, spune Mariana Rădulescu, director Relaţii Contractuale al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiş.
Cei care deţin cardul trebuie să se prezinte cu el la medic şi furnizorul trebuie să-l ia în considerare. Pentru Timiş s-au tipărit 536.078 carduri şi au fost activate mai bine de jumătate. Neridicate de la sediul Casei şi de la medicii de familie sunt aproximativ 10 la sută din procentul care a fost returnat de poştă, 1 la sută din total carduri tipărite. Cardurile de sănătate sunt valabile cinci ani. Sunt şi persoane neasigurate care ulterior se asigură şi se tipăresc carduri pentru acestea. Sunt şi carduri returnate din motive religioase, aceştia vor primi adeverinţă de asigurat din trei în trei luni.
O parte dintre timișeni au început să își revendice cardurile pe care le-au returnat. Mai puţin de 1 la sută din totalul carduri tipărite sunt cele returnate. Au fost carduri returnate și atunci când nu era cazul, de exemplu cei care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei, ceea ce nu e nevoie, pentru că numărul unic de identificare a rămas acelaşi.
Nu uitaţi, codul PIN trebuie să-l ştie doar asiguratul. Cardul e obligatoriu la purtător, dacă acesta este asigurat şi l-a primit, pentru a deconta serviciile medicale, nu este voie să rămână la furnizorii de servicii. Nici adeverinţele nu trebuie lăsate la furnizor. Nu trebuie ca oamenii care nu au intrat în posesia cardului să facă diligenţe speciale pentru a-şi dovedi calitatea de asigurat, pur şi simplu se adresează furnizorului de servicii. Chiar şi furnizorul de servicii poate verifica calitatea de asigurat, mai precizează reprezentanții CJAS.
Citiți principiile noastre de moderare aici!