7 pași despre cum putem să slăbim și să nu ne mai îngrășăm

De Lavinia Bratu
7 pași despre cum putem să slăbim și să nu ne mai îngrășăm
© foto: Lavinia Bratu
”Cum să slăbesc și să nu mă mai îngraș?” Iată, o întrebare bună, dar oare cine poate să răspundă cel mai bine la ea? Poate doar cei care au trecut prin asta, au învins kilograme, pofte și nevoi. Poate doar cei care au trecut prin acele procese transformaționale cu succes și au înțeles că schimbarea trăită înseamnă: ”așa sunt eu!”

În materie de psiholog și consilier în domeniul nutriției, cred că se pot oferi câteva îndrumări, ce pot fi de mare folos, spre obținerea unor performanțe mai bune, în ce privește starea de sănătatea, de frumusețe și progres personal. Iată deci, doar câteva direcții pe care, dacă le-ați urma, sigur ar aduce generoase transformări în bine:

  1. Începe ziua cu APĂ plată cât mai alcalină, între 350-600 ml, la trezire. Da, știu că poate părea prea multă apă, însă această cantitate de apă la început de zi este uimitoare în prevenția bolilor, hidratare, detoxifierea și eliminarea reziduurilor. Obișnuiește-te cu apă multă dimineața și vei vedea și pe fața ta mai multă prospețime și stare de bine.
  2. Bea cafeaua doar după ora 11, întotdeauna simplă, neagră, separată cu ½ oră de orice alt aliment și însoțită doar de apă. Bucură-te de proprietățile cafelei negre și gândește-te cât de mult zahăr elimini într-o lună, din dieta ta! Dacă zilnic puneai în cafea 1 linguriță de zahăr, la sfârșit de lună constați că ai renunțat la 30 de lingurițe de zahăr. Iar acesta, este un real progres!
  3. Încearcă să ai 3 mese pe zi, poate și 1-2 gustări mici, fără să mai accesezi altă hrană. ”Ciugulelile” sunt devastatoare pentru ritmul metabolic, iar stomacul este un organ ce trebuie să stea gol, nu plin, cum credem mulți dintre noi! Mănânci, te speli pe dinți și eviți orice fel de aliment până la următoarea masă. Elegant, atent, progresul are nevoie de efort și vigilență!
  4. În timpul mesei servește un ceai cald din plante, ce ajută digestia sau ceai verde, neîndulcit. Nu bei apă în timpul mesei, acesta fiind un obicei de îndreptat. Dacă simți sete la masă, înseamnă că nu ești bine hidratat, ar fi bine să-ți amintești de ”rețeta de viață lungă”, cu 600 ml de apă, dimineața pe stomacul gol!
  5. Încearcă ca masa de seară să fie până în ora 19 (atunci să fie gata!), preferabil să conțină o salată de crudități și o sursă de proteină. Aceasta este hrana optimă de seară, pentru accelerarea metabolică, proteina crescând rata acestuia. Nu ai apucat să mănânci? Perfect, asta înseamnă că-ți faci un ceai de seară și următoarea masă va fi dimineața, la micul dejun!
  6. O metodă intens dezbătută în ultimul timp este dieta celor 8 ore. Ea propune consumul celor 3 mese sau a hranei dintr-o zi, într-un interval de 8 ore. Adică, dacă începi cu micul dejun la ora 10 (de exemplu!), ultima ”îmbucătură” să fie la ora 18. Este o metodă care aduce în primul rând o disciplină în programul nutrițional. Odată cu această disciplină, se instalează și un proces de eliminare a țesutului adipos și un progres în planul personal.
  7. Ar fi bine să înțelegi că fiecare schimbare pe care o faci are nevoie de timp pentru a fi integrată. Mai apoi, integrarea ei presupune un mod de viață de aici înainte. Nu te mai amăgi cu diete și regimuri de slăbit! Dacă vrei să te schimbi, ai nevoie de schimbare permanentă! Fii determinat, vezi ce vrei și pornește într-o călătorie nouă, în care ai viziunea trează asupra celor ce le dorești. Poți face asta singur sau apelând la specialiști, iar familia este foarte important să fie alături de tine.

Dacă vrei o schimbare în talie sau o altă culoare în obraji, este absolut necesar să faci și un efort, să dobândești o nouă disciplină de viață. Altfel, este greu să ai un rezultat! Pași simplii, un exercițiu de voință și, mai apoi, super rezultat!

nutritie-carti




Regulament de plasare a anunturilor