Vernisajul expozitiei Dimensiunea suprafetei – Design de comunicare in Germania

Reactualizat la:
Vernisajul expozitiei Dimensiunea suprafetei – Design de comunicare in Germania
ADVERTORIAL. Expoziția „Dimensiunea suprafeței – Design de comunicare în Germania” inițiată de Goethe-Institut și de Consiliul German pentru Design (Frankfurt) înfățișează pentru prima dată o reprezentare contemporană de ansamblu pe tema designului de comunicare. Expoziția ilustrează prin exemple cele cinci categorii de bază ale domeniului: tipografie, design grafic, mijloace de comunicare digitale, design corporativ, precum și sisteme de orientare și navigație.


41 de birouri de design din Germania sunt reprezentate printr-un număr de aproximativ 150 de lucrări – printre care și lucrări originale unicat – în cadrul expoziției pe care Centrul Cultural German Timișoara o prezintă în perioada 26 noiembrie – 18 decembrie 2015. Spațiul expozițional este Biblioteca Centrală a Universității Politehnica Timișoara (B-dul. Vasile Pârvan nr. 2B), unde publicul interesat este așteptat în data de 26 noiembrie 2015, la ora 18, la vernisajul expoziției.

Designul de comunicare facilitează orientarea, lizibilitatea și recognoscibilitatea. Astfel, el are o funcție foarte importantă în viața de zi cu zi. În cazul ideal, el este cel care ne face să asimilăm în mod intuitiv informații, să alegem automat drumul corect și să recunoaștem imediat produsele dorite. Pe scurt: cu ajutorul designului de comunicare ne sar rapid în ochi lucrurile de care avem nevoie pentru a înțelege mediul în care trăim.

Expoziția „Dimensiunea suprafeței” ne arată prin intermediul a aproximativ 150 de exemple modul în care un design de comunicare bun ne ajută să ne descurcăm în jungla zilnică a informațiilor, a traseelor rutiere, a internetului, a mărcilor de produse sau a indicațiilor legate de un eveniment. Chiar dacă expoziția se concentrează asupra designului de comunicare german, căruia îi prezintă caracteristicile culturale, vizitatorul observă rapid că beneficiile pe care acesta le aduce cu sine au relevanță semnificativă și în context internațional.

Abia atunci când ajungem să devenim confuzi în lumea fizică sau în cea digitală, când scrisul nu e lizibil datorită neglijenței sau când ne confruntăm cu semne care nu se spun nimic, deci atunci când unei suprafețe îi lipsește dimensiunea de comunicare, abia atunci ne dăm seama de înțelepciunea din spatele tipografiei, a sistemelor de orientare, a graficii, a configurațiilor digitale sau a designului corporativ.

Expoziția „Dimensiunea suprafeței – Design de comunicare în Germania” este prezentată în Timișoara cu sprijinul Goethe-Institut.