Vă reamintim, luni, o bandă de circulație din Pasajul Michelangelo a fost închisă, pentru ca muncitorii de la Societatea de Drumuri Municipale să poată arunca cu sare în locurile unde apa a înghețat, ca șoferii să nu alunece cu mașinile.
Această operațiune va fi repetată în această iarnă, de câte ori este nevoie.
„Se aruncă sare acolo. Din când în când, în diverse zone, datorită porozităților, a presiunii apei care este schimbătoare, apar infiltrații, se face condens, nu-i nicio problemă. Toate astea sunt expertizate, este Inspectoratul de Stat în Construcții, se iau probe (…), nu e de joacă aici, sunt proceduri care se respectă cu sfințenie”, susține primarul Timișoarei.
Potrivit lui Robu, specialiștii susțin că la astfel de lucrări, cum este cea de la Pasajul Michelangelo, mereu apar infiltrații.
„Scrie în cărți, spun specialiștii, la astfel de lucrări, mereu apar, într-un loc sau altul, mici zone care se umezesc, pentru că apa își găsește diverse culoare în împrejurimi și se vine cu presiune într-un loc sau în altul și când se întâlnesc anumite porozități, reușește să pătrundă. (…) Eu știu asta de la specialiști, atunci când e cazul, se injectează anumite substanțe. Dacă s-ar putea din start acea substanță peste tot, costurile sunt uriașe. Și atunci se asumă lucrul acesta, se injectează când ba apare într-un loc, ba în altă parte. Nu apar lucruri grave, se umezește puțin și acolo se intervine punctual, se dau 3 găuri și se injectează substanța respectivă. Așa apare și la metrouri, așa se face peste tot unde sunt zone umede. În alte locuri, și în România și în străinătate, se pun plăci pe pereții verticali plăci, se face o structură metalică și se plachează, nu se vede. La noi nu a fost cazul să facem așa ceva, pentru că ne-ar fi costat extrem de mult. Nu sunt lucruri atât de prezente încât să deranjeze, până când mai apare. Jos mai apare, pe carosabil, pe pereți nu mai apare, doar pe carosabil. Trebuie să se pună sare, să nu alunece mașinile”, a explicat Robu.
Potrivit edilului-șef, infiltrațiile nu reprezintă niciun pericol, însă gheața care se formează pe asfalt ar putea fi motivul unor accidente în trafic, așa că este necesar să se arunce cu sare.
„Aceste infiltrații sunt total nesemnificative, se umezește, e vorba de un pahar de apă într-o zonă, dar dacă îngheață, aluneci acolo dacă nu dai cu ceva. Nu e absolut nicio problemă, toate au fost expertizate, nu este nici cea mai mică problemă. Există soluții la orice, se fac acum tuneluri pe fundul mării, de 100 de kilometri. Acolo vă dați seama ce presiune este și ce soluții trebuie adoptate să nu pătrundă apa, că și acolo sunt porozități, dar sunt soluții tehnice și astea costă. Dar nu se cheltuiesc bani în mod inutil. Când e cazul se cheltuiesc, când nu e cazul se lasă lucrurile așa”, a conchis Robu.
Articole pe aceeași temă:
Cozi la Pasajul Michelangelo. A fost inchisa o banda de circulatie, pentru a se arunca cu sare
Citiți principiile noastre de moderare aici!