Pe adresa furnizorului local de alimentare cu gaze naturale au sosit mai multe sesizări din partea clienţilor care au legătură cu apariţia unor oferte din partea altor companii. Problema, spun cei de la E.ON, este modul în care astfel de oferte de preluare sunt realizate, în mod înşelător. De mai multe luni, pe uşile de acces ale mai multor blocuri timişorene au apărut diferite afişe prin care oamenii erau informaţi să fie acasă într-o anumită perioadă a zilei, „pentru semnarea noilor contracte” pentru diferite servicii. Mulţi dintre oameni, obişnuiţi cu un singur furnizor în domeniu, s-au lăsat înşelaţi de asemenea informări.
„Poţi să fii victima unor practici înşelătoare!”, anunţă furnizorul de gaze naturale. Din păcate, asemenea situaţii apar şi pentru alte servicii similare, de exemplu la verificarea contoarelor de apă sau gaze naturale. La uşa clienţilor se prezintă reprezentanţii unor societăţi comerciale şi îi anunţă că au venit să realizeze verificările, ei fiind cei desemnaţi să realizeze aceste operaţiuni. În fapt, fiecare persoană are dreptul să selecteze firma autorizată cu care să realizeze verificarea.
Alte persoane au reclamat situaţii similare legate de servicii de deratizare, reprezentanţii firmelor respective se prezintă la uşa proprietarului şi spun că trebuie să realizeze dezinsecţia, desigur, la preţuri piperate.
„În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunoştinţă că au fost induse în eroare, chiar înşelate, de reprezentanţi ai unor companii de furnizare de electricitate şi gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Abordarea la domiciliu a consumatorilor cu solicitarea documentelor de identitate şi a unei facturi mai vechi, cu o argumentaţie verbală neacoperită de contract şi necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite şi înţelese, reprezintă «reţeta» ce ne-a fost semnalată”, au anunţat reprezentanţii E.ON.
Orice consumator are dreptul să îşi aleagă și să schimbe furnizorul de energie (electricitate și/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberă, dar în acelaşi timp are şi dreptul de a nu fi supus unor practici înşelătoare, prin omiterea cu bună ştiinţă, a unor informaţii importante sau prin oferirea unor informaţii false.
„E.ON încurajează concurenţa, dar nu şi practicile neloiale sau înşelătoria. Tocmai de aceea am luat o serie de măsuri conform legislaţiei din România şi normelor stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), împotriva celor care distribuie mesaje neadevărate şi înşelătoare şi rugăm consumatorii să ne sesizeze practicile neconcurenţiale ale furnizorilor de energie. Toate sesizările primite de la clienţi sunt redirecţionate către autorităţile statului, iar persoanele care sunt într-o situaţie similară sunt consiliate pentru a fi identificată cea mai bună soluţie”, au mai anunţat reprezentanţii companiei amintite.
Celor care primesc noi oferte în domeniul utilităţilor li se recomandă o serie de precauţii la semnarea unor noi contracte: citirea cu atenţie a conținutului tuturor documentelor puse la dispoziţie; nu se semnează nimic dacă lipsesc informații – prețuri, termene de plată, valori taxă de reziliere etc. – sau există câmpuri necompletate; vă asiguraţi că aţi înţeles condițiile contractului și că acestea sunt în folosul beneficiarului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!