Primarul Timișoarei Nicolae Robu spune că nu sunt plătite toate salariile la RATT. Primăria a avut plăți de făcut către RATT pentru utilități, care nu puteau fi amânate, iar salariile vor trebui să mai aștepte puțin.
„Nu sunt plătite toate salariile la RATT, sunt anumite restanțe. Știți bine că avem plăți mari de făcut pentru RATT și, ca să nu pierdem reeșalonarea, a trebuit să achităm acele plăți. Altfel, se punea poprire pe conturi și se trecea la executare silită și la RATT chiar ai ce să execuți… ce bucuroși ar fi fost unii să poată cumpăra autobuze și minibuze. La RATT se vor mai face plăți acum, le-am tot dat. Într-o primă fază am plătit tot ce era stringent și apoi am tot plătit să se facă acumulări pentru plățile la restanțele salariale. Chiar dacă nu vor ajunge total la zi, sunt două categorii, personalul de bord, care are întârziere mai mică, și personalul de birou, care are o restanță mai mare. Facem toate eforturile cu ce încasăm acum să plătim către ei”, a spus primarul Timișoarei.
Primăria rămâne cu facturi neplătite la final de an 2017, deși era recunoscută ca un bun platnic. Anul acesta nu a mai mers. Au mai rămas plăți restante către diverși parteneri care se află în contract cu primăria, bani care vor fi plătiți în primele zile ale lunii ianuarie.
„De cinci ani și jumătate am putut face munca asta relaxat, plătind toți colaboratorii, toți prestatorii pentru primărie, ritmic, încât toată lumea spunea «așa bun platnic ca Primăria Timișoara nu am mai întâlnit, indiferent ce clienți am avut». Acum avem probleme și mă bucur că am avut înțelegerea partenerilor, chiar dacă știu că nu le este ușor. Nu am putut să fac o parte din plăți și ele vor fi făcute în ianuarie. În loc să ne intre 34 de milioane de lei, cât ne așteptam noi, acum, în 10 decembrie, au intrat 26 de milioane și ulterior încă un milion.
Or, să ai mai puțin cu 7 milioane decât ai presupus că o să ai înseamnă o perturbare foarte mare. Nu am mai putut să fac toate plățile, dar i-am asigurat pe toți să nu-și facă grijă că vor rămâne neplătiți, pentru că în luna ianuare noi vom face deja încasări. În 10 ianuarie ne va intra cota parte din impozitul pe venit, să vedem cum se va așeza ea odată cu adoptarea Legii bugetului, să vedem dacă guvernul respectă ce spune, și anume că ne va da compensații astfel încât să nu avem mai puțin decât în 2016. În orice caz, în prima parte a anului se încasează taxele și impozitele locale masiv, fiind acele discounturi. Prin urmare, i-am asigurat pe toți partenerii că în ianuarie vom plăti cât se poate de mult”, a mai spus edilul şef.
Nicolae Robu spune că nu s-a mai confruntat cu o asemenea situație la Primăria Timișoara.
„Niciodată de când sunt primar nu a mai existat o asemenea situație legată de bani. Eu nu știu alții cum termină, am înțeles că la CJ Timiș sunt 180 de milioane de lei, bani nefolosiți. Nu pot să înțeleg asta, când sunt atâtea lucruri de făcut, tu să rămâi cu bani nefolosiți. Eu nici nu am făcut totalul să văd câți mi-ar mai fi trebuit ca să plătesc la zi tot ce am făcut. Sunt nerealizări în execuția bugetară. Nu ai de unde să știi dinainte că nu încasezi. Intrăm în noul an cu facturi neplătite”, a spus Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!