tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Planurile RATT pana in 2021: 7 linii de tramvai reabilitate, transport electric pe Sagului si altele

Planurile RATT pana in 2021: 7 linii de tramvai reabilitate, transport electric pe Sagului si altele

la 27 March 2017 09:48 Reactualizat la: 27 March 2017 09:48

Planurile RATT pana in 2021: 7 linii de tramvai reabilitate, transport electric pe Sagului si altele

27 March 2017 09:48 Reactualizat la: 27 March 2017 09:48
Deși primarul Nicolae Robu „a pus tunurile” pe RATT și cere demisia conducerii regiei, pe motiv că sistemul de transport în comun este tot mai rău în Timișoara, oficialii RATT merg mai departe cu planurile. Au prezentat obiectivele de investiții pe anul 2017, dar și planurile pentru perioada 2017-2020. Printre ele, oficialii regiei vor să extindă și câteva linii de tramvai, dar și unele de troleibuze. Se vorbește însă și despre „extinderea transportului electric pe Calea Șagului”.
Scris de Roxana Deaconescu - Deși primarul Nicolae Robu „a pus tunurile” pe RATT și cere demisia conducerii regiei, pe motiv că sistemul de transport în comun este tot mai rău în Timișoara, oficialii RATT merg mai departe cu planurile. Au prezentat obiectivele de investiții pe anul 2017, dar și planurile pentru perioada 2017-2020. Printre ele, oficialii regiei vor să extindă și câteva linii de tramvai, dar și unele de troleibuze. Se vorbește însă și despre „extinderea transportului electric pe Calea Șagului”.

Trimite articolul

X

Reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara vor să reabiliteze liniile de tramvai și să modernizeze tramele stradale pe șapte trasee: Traseul 2 – Calea Stan Vidrighin, Traseul 4 – Bd. Cetății, Traseul 5 – Calea Mareșal Ion Antonescu (n.r. fostă Calea Bogdăneștilor), Traseul 6 – Aleea Avram Imbroane, str. Gheorghe Adam (n.r. fosta Spitalul Nou), Traseul 7 – str. Ana Ipătescu, str. Victor Hugo, str. Aluniș, str. Drubeta, Traseul 8 – str. Ardealul și Traseul 9 – str. Ioan Slavici, str. Polonă.

De unde bani pentru toate aceste planuri? De fapt, investițiile ar urma să fie făcute prin Primăria Timișoara, reprezentanții municipalității anunțând deja că vor să acceadă la fonduri europene pentru a moderniza liniile de tramvai din Timișoara. Oficialii regiei nu estimează însă și în cât timp s-ar face toate aceste investiții.

Pentru 2017 însă, reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara par să aibă planuri mari. Printre principalele investiții se numără și un studiu de oportunitate pentru dezvoltarea unei zone de locuințe de serviciu, dar și… extinderea transportului electric pe Calea Șagului.

img_4627

Să le luăm însă pe rând. Conducerea RATT vrea să le ofere locuințe de serviciu șoferilor, pentru că stă cam prost la capitolul șoferi și vatmani, oamenii plângându-se de salarii mici și beneficii puține. Viitoarele locuințe ar urma să fie amenajate pe Calea Stan Vidrighin nr. 2, unde RATT are un teren. Studiul este finanțat, conform unui raport al RATT, prin POR 2014-2020, și ar urma să fie gata în 2017. Despre banii pentru ridicarea efectivă a locuințelor nu scrie nimic în raportul prezentat de regie.

Tot cu fonduri europene, RATT ar vrea să amenajeze și o pistă de mașinuțe și poligon pentru copiii care vor să învețe să meargă pe bicicletă, având la dispoziție un teren de mai bine de un hectar aflat pe strada Gării. Planul Urbanistic de Detaliu pentru viitorul centru administrativ, spații întreținere și piste pentru Atelier Biciclete RAT Timișoara a fost realizat deja. Practic, pe terenul respectiv va fi ridicată o clădire pentru dispeceratul regiei, vestiare, birouri, sală de ședințe și grupuri sanitare, două depozite pentru biciclete și vor fi amenajate un atelier de reparații, o spălătorie auto și o magazie, precum și locuri de parcare. Oficialii regiei estimează că vor face acest centru în 2017.

Tot anul acesta, reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara vor să elaboreze, din surse proprii, un studiu de oportunitate pentru dezvoltarea platformei Dâmbovița.

În continuare, regia lucrează la amenajarea Muzeului de Transport Public Corneliu Mikloși și la ridicarea unei parcări supraterane. Fonduri: POR 2014-2020.

img_4638

Printre planurile pe termen lung ale RATT se numără și modernizarea depoului de tramvaie din Dâmbovița (POR 2014-2020, estimare 2017-2018), o stație intermodală pentru transport public de persoane în Dâmbovița (POR 2014-2020, estimare 2019-2020), depou de tramvaie Calea Buziașului (POR 2014-2020, estimare 2019-2020), modernizarea depoului de troleibuze/autobuze (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), extinderea liniei de tramvai către Sânmihaiul Român (POR 2014-2020, estimare 2019-2021), linie de tramvai între Calea Bogdăneștilor, viitorul Pasaj Solventul și Gara de Nord (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), modernizare rețelei de contact troleibuz (POR 2014-2020, estimare 2017-2020), extinderea rețelei de troleibuz 13 pe str. Locotenent Ovidiu Balea până la Pasajul CFR Timișoara (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), extinderea rețelei de troleibuz Bd. Sudului – Urseni (POR 2014-2020, estimare 2019-2020), extinderea rețelei troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), extinderea liniei de tramvai pe str. Ovidiu Cotruș (POR 2014-2020, estimare 2018-2020), extinderea liniei de tramvai str. Miresei – str. Amurgului – str. Demetriade – Aleea Avram Imbroane – Muzeul Satului (POR 2014-2020, estimare 2019-2021), extinderea liniei de tramvai Calea Bogdăneștilor – Pasaj Solventul – Bd. Dâmbovița (POR 2014-2020, estimare 2019-2021), extinderea transportului electric pe Calea Șagului (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), sistemul de E-Ticketing (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), un studiu privind informatizarea regiei (surse proprii, estimare 2017-2019), precum și dezvoltarea infrastructurii de navigație și portuare a Canalului Bega pe traseul Timișoara – granița Serbia.

RATT nu poate scrie însă proiecte proprii pentru a le depune la Uniunea Europeană, așa că are nevoie de specialiștii din Primăria Timișoara pentru toate aceste planuri de investiții. Rămâne de văzut care dintre ele vor rămâne la stadiul de propuneri.

Material apărut în săptămânalul Agenda.

Trimite articolul

X
Taguri:
linii tramvai reabilitate timisoara ,
planuri ratt 2017 ,
probleme ratt ,
retea tramvaie ratt
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    „Nu există nu se poate”. Spectacol caritabil cu muzică bănățeană, la inițiativa unui student din Timișoara
    2
    O polițistă aflată în timpul liber a salvat o femeie de 82 de ani dată dispărută în Timișoara de aproape două săptămâni
    3
    Ciprian Zaharie, președinte Retromobil Club România - Filiala Timiș: „E clubul celor cu mai mulți bani decât minte”
    4
    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul
    5
    Două seri de distracție caritabilă. Charity Quiz Night revine la Timișoara cu un nou format special de Halloween
    6
    Șapte oferte la licitația de 100 de milioane de lei pentru Podul Solventul
    7
    Imunoterapia alergen-specifică: tratamentul care poate schimba cursul alergiei
    8
    Adolescent transportat la spital cu elicopterul SMURD după un accident la Chevereșu Mare
    9
    Un bărbat și-a omorât soția cu toporul și a aruncat-o într-o fântână, apoi s-a spânzurat
    10
    Fără finanțare, proiectul „Cu Bicicleta prin Vest” a atras oferte pentru numai patru din șapte loturi

    Cele mai noi știri

    Capitală Culturală

    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul

    Eveniment

    Fără permis și băut la volan: bărbat reținut de polițiști în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Viceprimarul Ruben Lațcău: „Timișoara este pregătită să extindă transportul public către Giroc și Chișoda"

    Ştiri din Timiș

    Cum să construiești o rutină sănătoasă când lucrezi de acasă - 5 sfaturi simple

    Eveniment

    Captură importantă de țigarete ilegale în Izvin. O femeie a fost amendată cu 20.000 de lei

    Lugoj

    FOTO. Performanțe de top pentru CSM și CSȘ Lugoj la concursul internațional de atletism din Serbia

    Sănătate

    Echipamente noi pentru medicii care se deplasează între pavilioanele Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Solidaritate și generozitate la Remetea Mare: 41.000 de lei strânși pentru familiile afectate de incendiul din noiembrie

    Ştiri din Timiș

    Energie verde pentru Ghiroda: investiție strategică într-o centrală fotovoltaică

    Ştiri din Timiș

    Interes ridicat pentru noua hală de mentenanță a tramvaielor din Timișoara: patru asocieri de firme în cursă
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici