Peste 2 milioane de euro pentru modernizarea strazii Grigore Alexandrescu

De Roxana Deaconescu
13Comentarii
Peste 2 milioane de euro pentru modernizarea strazii Grigore Alexandrescu
© Foto: Tion
Au proiect de aproape patru ani, dar reprezentanții primăriei abia acum fac un pas înainte pentru modernizarea străzii Grigore Alexandrescu. Consilierii locali vor aproba vineri studiul de fezabilitate, lucrările fiind estimate la peste 2 milioane de euro. Strada ce leagă Torontalului de Aradului va avea patru benzi, un sens giratoriu, locuri de parcare, trotuare, piste de biciclete și spații verzi, dar abia din 2019.

Aproape 9,5 milioane de lei cu tot cu TVA, adică 2,1 milioane de euro. Atât costă modernizarea străzii Grigore Alexandrescu, pe tronsonul care leagă Calea Torontalului de Calea Aradului. Vorbim despre o lungime de 800 de metri.

Pentru modernizarea străzii Grigore Alexandrescu și lărgirea ei la patru benzi a fost făcut un proiect încă din anul 2014. A fost întocmit de firma Proexco din Oradea, care a făcut documentația și pentru Inelul IV de circulație, strada care leagă Torontalului de Aradului fiind cuprinsă în Inelul IV.

proiect-grigore-alexandrescu-5

În vara anului 2015, reprezentanții primăriei promiteau completarea și finalizarea traseului Inelului IV până în anul 2018. Este, practic, ultimul inel al orașului, după care urmează centura de ocolire. Promisiuni au fost în fiecare an, dar abia acum se mai face un pas concret cu privire la șoseaua ce leagă cele două artere mari ale Timișoarei.

Tronsonul ce leagă Torontalului de Aradului va avea o girație la intersecția cu Torontalului, locuri de parcare, piste de biciclete, trotuare, dar și zone verzi. Suprafața avută în vedere este de 17.220 metri pătrați. Pistele de biciclete se vor întinde pe 1.806 mp, iar trotuarele pe 3.433 mp, în timp ce zonele verzi vor fi de 8.550 mp. Se vor face și lucrări de utilități, urmând să se lucreze la canalizare pe 1,3 km și la rețeaua de alimentare cu apă pe 300 de metri. Și rețelele de comunicații vor fi introduse în subteran, pe 1,3 km.

„Având în vedere urbanizarea intensă și dezvoltarea zonelor de locuințe, volumul traficului de autovehicule a crescut în mod considerabil, astfel că în anumite perioade ale zilei capacitatea de circulație a drumului este depășită, traficul desfășurându-se anevoios, ca urmare este necesară modernizarea și realizarea drumului la patru benzi.

Scopul proiectului este de a îmbunătăți condițiile de circulație în partea de nord-vest a municipiului prin amenajarea străzii cu două benzi de circulație pe sens, amenajare trotuar, piste de biciclete, locuri de parcare, zone verzi și realizarea unei intersecții tip sens giratoriu la intersecția cu Calea Torontalului, rezultând o mai bună funcționalitate a zonei”, se arată în documentație.

Vineri, consilierii locali vor aproba studiul de fezabilitate întocmit de firma Proexco din Oradea, conform unui contract de proiectare încheiat încă din 21 iulie 2014. Totodată, ei își dau acordul pentru trecerea la următorul pas: elaborarea proiectului tenic și a documentației de execuție, necesare pentru lansarea licitației de execuție. Finanțarea urmează să fie făcută din bugetul local, în bugetul Timișoarei pe 2018 fiind puși deoparte doar 1,5 milioane de lei pentru această lucrare.

Conform documentației, strada Grigore Alexandrescu ar trebui să fie complet funcțională, după modernizare, în termen de opt luni de la începerea lucrărilor. Șantierul va fi închis, cel mai probabil, în 2019, dacă licitația pentru execuție se desfășoară fără probleme.

Articole pe aceeași temă:

Robu, despre modernizarea strazii Grigore Alexandrescu: Extindem la cat putem, in 2018

Strada Grigore Alexandrescu intra in santier pentru patru benzi in 2018, desi are proiect de trei ani



13Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor