tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Omul vine nemultumit, are impresia ca va fi tratat rau

Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Omul vine nemultumit, are impresia ca va fi tratat rau

la 30 May 2016 15:46

Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Omul vine nemultumit, are impresia ca va fi tratat rau

<p>Tion: Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Omul vine nemultumit, are impresia ca va fi tratat rau</p>
30 May 2016 15:46
Pacienții vor respect atunci când se adresează unui medic, oricare ar fi el. Pacientul vrea să nu fie tratat de sus, dorește ca medicul să stea de vorbă cu el, să-i explice ce are, cum să procedeze, să aibă răbdare, să fie un psiholog, dar și un medic curant. Din păcate, nu tot timpul se întâmplă lucrul acesta, și unii medici îi „repezesc” pe pacienți sau le vorbesc de sus ori... răstit. Dacă întoarcem foaia vedem că și pacienții se manifestă violent, verbal, cu medicii. Dar acum vorbim despre nevoia pacienților de respect din partea doctorilor...
Scris de Adrian Panduru - Pacienții vor respect atunci când se adresează unui medic, oricare ar fi el. Pacientul vrea să nu fie tratat de sus, dorește ca medicul să stea de vorbă cu el, să-i explice ce are, cum să procedeze, să aibă răbdare, să fie un psiholog, dar și un medic curant. Din păcate, nu tot timpul se întâmplă lucrul acesta, și unii medici îi „repezesc” pe pacienți sau le vorbesc de sus ori... răstit. Dacă întoarcem foaia vedem că și pacienții se manifestă violent, verbal, cu medicii. Dar acum vorbim despre nevoia pacienților de respect din partea doctorilor...

Trimite articolul

X

Am vrut să aflăm de la doctorul Virgil Musta, medic primar boli infecțioase la Spitalul Victor Babeș din Timișoara, care e „hiba” (problema) din pricina căreia, uneori, relația doctor – pacient nu decurge chiar așa cum ar trebui.

„Hiba, părerea mea, este în primul rând societatea, care s-a schimbat în ultimul timp, s-a creat tot mai multă intoleranță, stres, nemulțumiri. În contextul general de nemulțumire medicii au fost destul de mult agresați, prin presă, prin pacienți care doresc să spună: «Faci asta și asta». Atunci au reacționat nepotrivit, printr-o atitudine similară”, a spus Virgil Musta.

Doctorul crede că ar fi necesare cursuri de comunicare pentru medici pentru ca relația doctor – pacient să se îmbunătățească.

„O comunicare mai bună între medic și pacient se poate realiza și prin reluarea cursurilor de etică și comportament, pentru că nu mai face nimeni aceste lucruri. Cred că medicii ar trebui să urmeze un curs de comunicare cu pacientul. Pacientul este bolnav, are nevoie de un tip de îngrijire diferită. În străinătate, dacă pacientul are o patologie care cât de cât perturbă psihicul, atunci este preluat de psiholog. Aici, psihologia trebuie să o facă medicul, care nu are nici competența, nici timpul să facă așa ceva”, a spus Musta.

Musta spune că acum și medicii sunt precauți, se acoperă de hârtii și fac totul conform protocolului.

„Nemulțumirile sunt bilaterale. Am avut un pacient cu o patologie care a venit aici, a făcut o infecție intraspitalicească, a fost tratat, s-a dus acasă, a făcut o recădere. Aparținătorii nu au mai vrut să-l interneze. I s-a recomandat de trei ori internarea, s-a internat în stare foarte gravă, aparținătorii au refuzat internarea în secția de Terapie Intensivă, iar copiii acum dau în judecată medicii. Pacientul a decedat, era în vârstă și avea mai multe boli asociate. Tu nu faci nimic din ce ți se zice, după care celălalt este responsabil. Data viitoare medicul se va acoperi de hârtii, pentru că până acum dacă erai foarte entuziast în meseria ta, făceai tot ce puteai, conștiința și cunoștințele tale le puneai la dispoziție, acum vei face conform protocolului, pentru ca nu cumva să te dea cineva în judecată.

Parcă este o luptă între societate și sectorul medical. Trebuie sesizate niște aberații, dar când se bombardează cu lucruri nici măcar adevărate atunci apare reacția inversă a sectorului medical, iar de pierdut are pacientul. E o rea înțelegere, dacă societatea are un comportament greșit, și medicul are acest comportament față de societate. Omul are nevoie de puțină atenție, să-i explici, să stai puțin de vorbă, să-i spui, e grav, nu e grav. Omul vine nemulțumit, are impresia că dacă intră în sistem va fi tratat rău. Nimeni nu are dispoziția să-i explice. Doctorul lucrează pe protocol. Cumva s-a dezumanizat sistemul, înainte aveam posibilități mai mici, dar toată lumea era mai… «umanizată». Pacienții au nevoie de respect”, spune doctorul de la Spitalul de Boli Infecțioase din Timișoara.

Trimite articolul

X
Taguri:
doctor virgil musta ,
pacienti respect ,
relatia doctor-pacient
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Se încing ceaunele la Moșnița Veche. Concurs de bunătăți și cântec popular
    2
    De la Gala la Guvern: Tinerii din învățământul dual, prezenți la Palatul Victoria din Capitală
    3
    PROGRAM. „FestteamArt” 2025 marchează 25 de ani de prietenie teatrală între Lugoj și Corinthos
    4
    17 vârstnici din căminele Lenauheim și Cenad, internați la Spitalul Municipal Timișoara
    5
    Bronhoscopii gratuite la Spitalul CFR Timișoara pentru pacienții cu afecțiuni pulmonare
    6
    Pilotul timișorean Radu Benea, favorit să mai câștige un trofeu în acest weekend
    7
    „Harta Secretă”: tur ghidat de Halloween, la Timișoara
    8
    Doi bărbați au fost reținuți în cazul crimei din Ciacova. Și-au bătut prietenul și i-au dat foc
    9
    Accident la intersecția cu strada Aeroportului de lângă Timișoara. Șofer de 71 de ani, transportat la spital
    10
    Noi piste de biciclete în Lugoj. Patru oferte la licitația primăriei

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 20 decembrie 2025, în Timișoara?

    Eveniment

    FOTO. Mașină scăpată de sub control la intrarea în Remetea Mare. O femeie a fost rănită

    Sănătate

    17 vârstnici din căminele Lenauheim și Cenad, internați la Spitalul Municipal Timișoara

    Capitală Culturală

    Festivalul Lights of the Village de la Muzeul Satului Bănățean ajunge la final. Cine urcă pe scenă în weekend

    Ştiri din Timiș

    Enigma Plant - peste 20 de ani de tradiție, natură și inovație în suplimente!

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Avatar: Fire and Ash”, un nou capitol din saga lui James Cameron

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Pentru al 32-lea an la rând, Alaiul Colindătorilor a animat zona centrală a Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Cum alegi soluția ideală pentru încălzirea locuinței

    Lugoj

    FOTO. Noul internat al Centrului pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” din Lugoj, aproape de deschidere

    Lugoj

    FOTO. Aquatim începe spălarea rețelei de apă din Lugoj. Primele teste, realizate cu succes
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici