Nu se mai reorganizeaza circulatia la pasajul Jiul! Primaria vrea bani europeni pentru largirea trecerii

De A. Strugariu
36Comentarii
Nu se mai reorganizeaza circulatia la pasajul Jiul! Primaria vrea bani europeni pentru largirea trecerii
© TION - Nu se mai reorganizeaza circulatia la pasajul Jiul! Primaria vrea bani europeni pentru largirea trecerii
Dacă la începutul anului reprezentanţii Primăriei Timişoara anunţau că până să se lărgească pasajul Jiul s-ar putea găsi o soluţie provizorie pentru eliminarea blocajelor în zona respectivă, prin „rearanjarea traficului”, acum oficialii municipalităţii au ajuns că concluzia că soluţia… ar fi prea costisitoare. Asta înseamnă că nici anul acesta nu se va schimba nimic la Jiul, primul pasaj CF care va intra în lucrări urmând să fie cel de pe Popa Şapcă. Autorităţile promit în continuare că anul acesta…

Primarul Nicolae Robu a expus ideea cu reorganizarea circulaţiei în intersecţia de la pasajul Jiul la începutul anului, afirmând că este o soluţie în analiză şi că aceasta ar putea conduce la eliminarea blocajelor în trafic în zona respectivă.

Edilul afirma de fapt că, până să se ajungă la lărgirea pasajului pe sub calea ferată, soluţiile pentru a le face viaţa mai uşoară şoferilor ar fi „rearanjarea traficului” pe structura actuală a zonei şi un nou pod peste Bega, lucrări care s-ar putea face cu cheltuială mică, spunea el.

Între timp, reprezentanţii municipalităţii au ajuns la concluzia că soluţia cu reoganizarea circulaţiei ar presupune costuri prea mari. Aproximativ 250.000 de lei, conform estimărilor – prea mult pentru o măsură care ar trebui să fie cu titlu provizoriu, consideră autorităţile. Aşa că nu se mai face nimic…

Am decis să nu facem această rearanjare a traficului, pentru că sunt costuri mult peste ceea ce ne-am aşteptat iniţial, vreo 250.000 de lei. Şi pentru o amenajare provizorie este prea mult. Celălalt proiect rămâne, dar era vorba să facem o amenajare provizorie până când ajungem să lărgim trecerea, ca să îmbunătăţim traficul. Era o variantă care permitea schimbarea sensurilor, adică la o anumită semaforizare se mergea pe o anumită bandă într-un sens şi pe altă culoare a semaforului, pe aceeaşi bandă se mergea în sensul celălalt. E mai complicat de explicat… Asta presupunea anumite modificări în geometria intersecţiei, un număr de semafoare, şi când s-a făcut devizul estimativ şi am văzut suma, 250.000, am spus că nu merită, că totuşi este ceva cu titlu provizoriu… Pe hârtie, soluţia a fost foarte interesantă când mi-a fost prezentată, dar eu mi-am închipuit că asta va costa acolo vreo 50.000…”, a explicat Robu.

În concluzie, la pasajul Jiul nu se va schimba nimic nici anul acesta. Reprezentanţii primăriei intenţionează până la urmă să acceseze bani europeni pentru lărgirea trecerii pe sub calea ferată din zona Circumvalaţiunii – Jiul.

Soluţia este să lărgim trecerea pe sub calea ferată, e în derulare proiectul – studiul de fezabilitate, facem proiectul, însă acolo vom aplica pe fonduri europene… Nu va începe anul acesta. Anul acesta începem la Popa Şapcă, unde avem deja şi avizele, mai avem o nimica toată de rezolvat şi dăm drumul la licitaţie”, a mai anunţat primarul.

Pentru începerea lucrării de pe Popa Şapcă anul acesta sunt prevăzuţi la buget local aproximativ 2,2 milioane de euro – lărgirea străzii Popa Șapcă, a trecerii pe sub calea ferată și a bulevardului Antenei.

Articole pe aceeași temă:

Pasajul Popa Sapca intra in lucrari in 2015, se largeste, la Jiul… se rearanjeaza traficul



36Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor