Nicolae Robu explica strategia undei verzi: Nu o sa o avem non-stop in Timisoara pe un anumit sens

De Roxana Deaconescu
69Comentarii
Nicolae Robu explica strategia undei verzi: Nu o sa o avem non-stop in Timisoara pe un anumit sens
© Tion: Nicolae Robu explica strategia undei verzi: Nu o sa o avem non-stop in Timisoara pe un anumit sens
Avem undă verde în Timișoara! De la intrarea în oraș până la Punctele Cardinale, susține primarul Nicolae Robu. Iar în curând va fi și pe Bd. Liviu Rebreanu, dar nu vom avea undă verde non-stop în Timișoara. De ce? Ne explică tot edilul Timișoarei!

Șoferii pot circula cu 50 km/h de pe Calea Dorobanților până în centrul orașului, la Punctele Cardinale. Este prima arteră de circulație pe care funcționează unda verde, ne asigură edilul-șef. La orice oră, spune Robu, pe Simion Bărnuțiu și pe Take Ionescu, va fi undă verde.

Potrivit lui Robu, luni ar urma să fie pusă în funcțiune și unda verde pe Bd. Liviu Rebreanu, din Calea Șagului până la intersecția de la AEM.

„Acum facem undă verde mai mult pentru a arăta ce înseamnă unda verde, pentru ca cetățenii să iasă de sub efectul intoxicării la care au fost supuși de către unii alții și să dobândească încredere în acest sistem. De ce spun asta? În timp, noi nu o să avem undă verde non-stop pe un anumit sens de deplasare. La orele de vârf de dimineață va fi undă verde pe sensul de la intrarea în oraș înspre centru, după-amiaza, când se iese de la serviciu, între 17 și 19, spre exemplu, intervalul se va ajusta după nevoi, se va asigura undă verde pe sensul invers, care devine el cel mai intens circulat în intervalul respectiv. Între aceste perioade de vârf se va asigura o funcționare optimizată echilibrată pe cele două sensuri, fără a fi undă verde de la un capăt la altul al unui asemenea traseu. Logic matematic nu se poate face să fie pe ambele sensuri în permanență. Acolo unde nu există treceri de pe un sens pe altul, unde nu există și artere perpendiculare, nicio problemă, poți avea undă verde și de o parte și de alta”, a explicat Robu.

Primarul Timișoarei susține că sistemul este foarte complicat și că în multe locuri se va merge pe un regim de lucru adaptiv. Ce înseamnă asta?

„Într-o intersecție există senzori în asfalt și camere video, care transmit spre sistemul informatic, de control, informații privind situația pe fiecare arteră incidentă la intersecția respectivă. Intersecția are niște parametri care sunt setați empiric la început, la niște valori luate din cărți. Și apoi, empiric, se fac ajustări până se găsesc cei mai buni parametri, adică câte mașini trebuie să fie strânse în coadă pe o arteră pentru a îi da ei prioritate. Se stabilesc priorități în fiecare intersecție”, a completat Nicolae Robu.

Edilul-șef susține că intersecția Mărăști va fi în continuare aglomerată, pentru că, „cu cât merge mai fluent traficul pe toate arterele care vin în final incidente în sensul giratoriu, cu atât va fi mai aglomerată zona din vecinătatea intersecției”.



69Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor