Mai multi bani pentru vaporase pe Bega: alesii au aprobat peste 2 milioane de euro!

De A. Strugariu
11Comentarii
Mai multi bani pentru vaporase pe Bega: alesii au aprobat peste 2 milioane de euro!
© TION - Mai multi bani pentru vaporase pe Bega: alesii au aprobat peste 2 milioane de euro!
Dacă vrem vaporaşe pe Bega, trebuie să plătim. După ce la prima licitaţie organizată de Primăria Timişoara pentru cumpărarea ambarcaţiunilor nu s-a prezentat nimeni, reprezentanţii municipalităţii le-au cerut aleşilor să aprobe suplimentarea sumei pentru vaporetto. S-a ajuns la peste 2 milioane de euro – suma maximă estimată pentru cele şapte vaporaşe, dublu faţă de cât era prevăzut iniţial. Primarul Nicolae Robu spune că dacă nu vor fi achiziţionate se pot pierde bani europeni…


Primăria Timişoara a organizat la începutul acestui an prima licitaţie pentru achiziţionarea de vaporetto, dar fără succes, pentru că nu s-a prezentat nicio firmă.

Valoarea contractului era estimată la 3.705.000 lei fără TVA pentru cele şapte vaporaşe dorite, adică peste 1 milion de euro cu TVA inclus, ceea ce însemna aproximativ 143.000 de euro bucata.

În plus, era prevăzut ca ambarcaţiunile să fie livrate în patru luni de la data atribuirii contractului, să aibă fiecare două motoare, între 50 şi 70 de locuri şi o lungime de până la 20 de metri.

Cum n-a fost niciun ofertant, reprezentanţii municipalităţii au decis ulterior că ar trebui alocaţi mai mulţi bani pentru vaporaşe. Aleşii locali au aprobat marţi un proiect de hotărâre în acest sens.

Primarul Nicolae Robu spune că dacă nu se va reuşi cumpărarea ambarcaţiunilor se poate ajunge la pierderea fondurilor europene pentru reabilitarea malurilor canalului Bega, acesta achiziţie, prevăzută a se face separat din bani de la bugetul local, fiind un indicator care trebuie îndeplinit în cadrul proiectului.

Robu a afirmat că a fost solicitată o reducere a numărului de vaporaşe, de la şapte la trei, dar propunerea nu a fost aprobată pentru că proiectul iniţial a prevăzut anumiţi indicatori, un anumit număr de pasageri care ar urma să beneficieze de pe urma proiectului. Ceea ce a fost acceptat este prelungirea duratei de implementare până la 31 decembrie 2015.

„Nu se găsește pe mapamond un vaporetto la dimensiunile asumate, la acel preț. Ne dorim să fie cât mai mulți ofertanți. N-are sens să reluăm o licitație în condițiile în care s-a făcut prima. Se propune creşterea bugetului în speranţa că vom reuşi să avem o competiţie şi să achiziţionăm vaporaşele. Dacă nu ne achităm de obligaţia de a achiziţiona vaporetto se consideră indicator neîndeplinit şi pierdem banii europeni”, a afirmat Robu, care a precizat şi că se vor cere lămuriri suplimentare din partea specialiştilor, de la Autoritatea Navală, pentru a se vedea dacă nu pot fi achiziţionate totuşi ambarcaţiuni de dimensiuni mai mici astfel încât să nu fie afectaţi indicatorii proiectului. „Şi mie mi s-a apărut, de la bun început, că aceste ambarcaţiuni ar fi prea mari. După bunul-simţ…”, a explicat edilul.

Aleşii au adoptat aşadar o nouă hotărâre, valoarea maximă estimată pentru achiziţia unui singur vaporaş fiind de 360.000 de euro, ceea ce înseamnă că se va depăşi suma de 2 milioane de euro pentru cele şapte bucăţi. Bineînţeles, suma finală va fi stabilită în urma licitaţiei.

Cei implicaţi în proiect au explicat, în plenul consiliului local, că au studiat între timp problema şi au aflat că pe piaţă ar exista şi vaporaşe de 260.000 de euro, cel mai mic preţ având în vedere caracteristicile propuse, şi ambarcaţiuni de 1,5 milioane de euro bucata, dar concluzia a fost că acelea sunt mai degrabă… pentru Dubai, şi nu pentru Timişoara.

Articole pe aceeași temă:

Noi conditii la licitatia pentru vaporase. Autoritatile cred ca au impus… pretentii exagerate



11Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor