Licitatiile sunt gata, contractele semnate, dar santierele la pasajele Popa Sapca si Jiul inca asteapta avize de la Bucuresti

De Roxana Deaconescu
14Comentarii
Licitatiile sunt gata, contractele semnate, dar santierele la pasajele Popa Sapca si Jiul inca asteapta avize de la Bucuresti
© TION: Licitatiile sunt gata, contractele semnate, dar santierele la pasajele Popa Sapca si Jiul inca asteapta avize de la Bucuresti
Deși contractele cu firmele care se vor ocupa de lărgirea pasajelor Jiul și Popa Șapcă au fost semnate de către conducerea primăriei, muncitorii nu se pot apuca de treabă, pentru că este nevoie de un ultim aviz de la CFR București, pentru fiecare șantier în parte, aviz care trebuie să stabilească și restricții pentru trenuri.

Oficialii Primăriei Timișoara au semnat, la sfârșitul săptămânii trecute, contractul pentru lărgirea pasajului și a străzii Popa Șapcă și a Bd. Antenei la patru benzi, după ce municipalitatea a câștigat contestația depusă de o firmă la licitație, în ultimul moment.

Cel mai probabil, susțin autoritățile locale, imediat după Paște, adică săptămâna viitoare va fi predat amplasamentul, iar apoi specialiștii de la CFR București ar putea veni din nou la Timișoara, așa cum s-a întâmplat în cazul Pasajului Jiul, pentru a vedea cum se prezintă lucrurile la fața locului.

„Am semnat contractul pentru lărgirea Pasajului Popa Șapcă. Săptămâna viitoare vom preda amplasamentul, de îndată ce vom primi avizul de la CFR și Ministerul Transporturilor va începe organizarea de șantier. Avizul pe proiect este dat, și la Jiul, și la Popa Șapcă, dar acum legea prevede, fiind vorba despre un transport mai special, cum este cel feroviar, și un aviz din partea CFR și a Ministerului Transporturilor, pentru începerea lucrărilor”, a explicat, pentru tion.ro, primarul Nicolae Robu.

Edilul-șef susține că este o problemă formală și că încă nu s-a întrunit ședința care trebuia să dea avizele.

Practic, strada Popa Șapcă ar urma să aibă 14 metri pe partea carosabilă, mai exact patru benzi de circulație, câte două pe sens, de la Punctele Cardinale până la intersecția cu Cimitirul Eroilor, se arată în proiect, dar și piste de biciclete și trotuare moderne. Va fi lărgit atât pasajul Căilor Ferate, cât și Bd. Antenei.

Pasajul Jiul ar urma să aibă cinci benzi de circulație, trotuare pe ambele părți și piste pentru biciclete. Totodată, va fi lărgită la patru benzi și strada Jiul.

Vă reamintim, firma Sylc Cons Trans SRL va lărgi pasajul și strada Popa Șapcă, precum și Bd. Antenei cu aproximativ 5,4 milioane de euro, iar firma Porr Construct se va ocupa de lărgirea Pasajului Jiul și a străzii cu același nume, cu 4,7 milioane de euro, fonduri puse la dispoziție din bugetul local. Durata de execuție la Jiul este de 14 luni, conform contractului, iar la Popa Șapcă de 18 luni, conform estimărilor făcute de proiectanți.

Articole pe aceeași temă:

 

Se pregateste santierul de la Pasajul Popa Sapca. Largirea ne costa 5,3 milioane de euro

Pasii lucrarilor de extindere a Pasajului Jiul. Santierul asteapta un aviz de la CFR

Cum se va circula pe santierul Pasajului Jiul: pe cate o banda, cu strada Jiul inchisa si sens invers pe Brediceanu



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor