La nivelul Uniunii Europene a fost creat un plan de investiţii special pentru a stimula dezvoltarea economică, în domenii strategice. Denumit Planul Juncker, după numele preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, acesta presupune acordarea de garanţii din bani europeni pentru susţinerea unor credite, dar din bani privaţi. Infrastructura reprezintă unul dintre principalele puncte din lista celor incluse pe proiecte strategice. Este vorba de garanţii de 21 de miliarde euro, care ar putea genera creditări de peste 300 de miliarde de euro. România are nevoie de investiţii serioase în acest sector al infrastructurii, deci ar fi proiecte desule de pus în valoare.
Totuşi, ministrul Transporturilor nu a considerat că proiecte de infrastructură din zona de vest a României ar fi interesante pentru un asemenea Plan Juncker. Lista proiectelor gândite şi depuse pentru a fi cuprinse la finanţare nu include nici o investiţie rutieră din această parte a ţării, singura asemenea investiţie inclusă pe listă fiind modernizarea căii ferate de la Arad spre Calafat, prin Timişoara. De asemenea, în domeniul aeroportuar singurele propuneri lansate sunt cele pentru cele două porţi aeriene din Bucureşti. Probabil că trecerea autostrăzii A1 prin această parte a ţării este considerată ca acoperitoare pentru toate necesităţile de transport ale zonei.
Se pare că niciunul dintre proiectele depuse nu a fost atractiv pentru Fondul European pentru Investiţii Strategice, acestea nefiind considerate bancabile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!