Deja au demaratt probele pentru acest nou sistem, care cuprinde mai multă aparatură de transmitere și procesare a datelor. În ceea ce privește ”echipamentul” medicilor este vorba despre o tabletă, de pe care vor fi transmise încă de la urcarea în salvare datele pacientului și primele constatări ale echipei de salvare. Practic, o fișă electronică, care va ajunge la câteva secunde de la expedierea ei în Urgențe. Este un sistem ușor de folosit, practic se vor bifa rubrici pe tabletă, se completează medicația, procedurile care s-au făcut.
Aparatura necesară a fost adusă la UPU a Spitalului Județean Timișoara și acum se află în teste, un timp se va merge în paralel cu sistemul clasic și cu cel nou, electronic. Sistemul informatic se introduce la nivel național, dar Timișoara este printre primele bastioane unde acesta devine realitate. Au loc modificări și în rețeaua informatică.
”E un proiect interesant care îți aduce toate informațiile din momentul apelului la 112 până când pacientul este tratat în Unitatea de Primiri Urgențe. Toate informațiile acestea merg pe fișe care se transferă în timp real. Vezi din momentul în care s-a sunat la 112 ce s-a întâmplat cu pacientul, ce ambulanță s-a dus. Eu chiar sunt încântat și sper să funcționeze așa cum trebuie. Acum s-au pus device-urile, stațiile, antenele, routere ca să pot inclusiv în departament să utilizez fișa electronică a pacientului”, spune Mihai Grecu, șeful Unității de Primiri Urgențe de la Spitalul Județean Timișoara.
Alte articole pe aceeași temă:
Urgentele Spitalului Judetean Timisoara au fost renovate. Mai este nevoie de aparatura noua
Citiți principiile noastre de moderare aici!