Idei pentru fluidizarea traficului în Timișoara. USR propune o serie de principii pentru mobilitate urbană

De A.M.
33Comentarii
Idei pentru fluidizarea traficului în Timișoara. USR propune o serie de principii pentru mobilitate urbană
© foto: arhivă
De-a lungul timpului, traficul din Timișoara a devenit din ce în ce mai congestionat, problemele accentuându-se la orele de vârf sau în zilele ploioase. USR vine însă cu câteva principii pentru mobilitate urbană durabilă, principii care pot fi implementate pentru fluidizarea traficului din oraș.

Dat fiind faptul că uneori coloanele de mașini împânzesc și blochează orașul, USR propune o nouă abordare a problemei deplasării prin oraș, abordare care nu include lărgirea străzilor în detrimentul spațiului verde sau al celui dedicat pietonilor.

Astfel, cei de la USR Timiș vorbesc despre principiile care ar trebui să stea la baza transformărilor:

1. Siguranța în trafic – un element esențial care depinde de infrastructură și planificare. Ar trebui să existe drumuri fără gropi, intersecții gândite corect, piste sigure și treceri de pietoni adecvate.

2. Transport în comun impecabil – aceasta reprezentând cea mai bună variantă de decongestionare a traficului. Transportul în comun trebuie sa fie de încredere și să ofere o alternativă viabilă. Mijloacele de transport trebuie să se succeadă la o distanță decentă și predictibilă de timp.

3. Parcările – problema parcărilor trebuie rezolvată urgent în Timișoara. O mare parte dintre mașinile care se învârt inutil în trafic o fac, de fapt, în căutarea unui loc de parcare. În plus, astfel, ar putea fi eliberat spațiul public de mașinile parcate pe trotuar sau lângă borduri.

4. Sănătatea tuturor – este un alt element care nu trebuie ignorat. Transportul personal motorizat e, conform datelor de mediu, sursa cea mai mare de poluare din orașe. Mașinile sau autobuzele poluante ar trebui înlocuite de variante electrice (tramvaie, troleibuze, autobuze electrice), dar și încurajându-i pe oameni să aleagă transportul alternativ ori să meargă pe jos.

5. Spațiul public – acesta le aparține tuturor și trebuie împărțit corect între cei care merg cu mijloacele de transport motorizate sau nemotorizate și pietoni. Spațiul public nu ar trebui gândit exclusiv în jurul mașinilor, ci în jurul oamenilor.

Prin urmare, pentru ca problemele din trafic să se rezolve trebuie luate măsuri urgente, bazate pe experiență și nu pe experimente.



33Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor