UPDATE. Reacţia CNADNR
Compania de autostrăzi a reacţionat şi a anunţat că există probleme pe autostradă, dar acestea vor fi remediate. Chiar dacă a fost făcută deja recepţia finală. „În data de 14.07.2016 a fost emis Procesul Verbal de Recepţie Finală, cu obiecţii, acestea reprezentând lucrări de remediere punctuale care trebuie eliminate de antreprenor într-o perioadă de 90 de zile de la data Procesului Verbal de Recepţie Finală. Acest aspect explică prezenţa utilajelor antreprenorului care se regăsesc pe autostradă la o săptămână după recepţia finală”, spun cei de la CNADNR. Aşadar, recepţia finală a fost făcută, dar nu e tocmai finală. Şi pentru a combate zvonurile potrivit cărora compania de autostrăzi ar fi returnat garanţia de bună execuţie, CNANDR anunţă că acest lucru nu s-a întâmplat, banii fiind în continuare la dispoziţia companiei. Garanţia va fi returnată doar în momentul în care va fi emis un raport în care se arată faptul că problemele de pe autostradă au fost remediate de constructor. În ceea ce priveşte izvorul de sub autostradă, CNADNR spune că acesta există, dar că neregula a fost rezolvată. „Soluţia de îmbunatăţire a sistemului de drenaj prin amplasarea unor drenuri longitudinale sub şanţurile autostrăzii a fost pusă în aplicare începând cu luna noiembrie 2015 şi a fost finalizată integral în luna mai 2016, conform documentelor de calitate emise de către proiectant, consultant şi antreprenor”, mai spun reprezentanţii CNADNR.
S-a scumpit din pix
O altă informaţie interesantă aruncată pe piaţă chiar de către CNADNR se referă la preţul plătit pentru autostrada Arad-Timişoara. Dacă, iniţial, contractul a fost semnat pentru suma de 483 de milioane de lei, ulterior, în baza unor actualizări de preţ, după cum spun cei de la companie, statul a ajuns să plătească pentru şosea nu mai puţin de 738 de milioane de lei. O creştere uriaşă a preţului care s-a făcut din pix.
Terenul mlăştinos din zona Banatului crează noi probleme autostrăzii A1. De această dată vorbim despre un tronson care este deschis circulaţiei de mult timp, despre autostrada Arad -Timişoara. Conform Digi24, pe acest tronson, la kilometrul 30, au fost descoperite de către societatea care s-a ocupat de consultanţa legată de construcţia şoselei rapide infiltraţii importante de apă în carosabil. Din cauza tipului terenului din acea zonă, la ploi apele se adună în zona mlăştinoasă unde este situat un debleu înalt de mai mulţi metri.
Apa bălteşte din cauza formei reliefului, unul mlăştinos în acea zonă. De aici, apa se infiltrează în zona de sub autostradă şi ajunge până la asfalt, ieşind la suprafaţă.
„Deoarece apa nu se poate scurge în condiții optime de pe zona de platou (panta terenului natural foarte mică, zona mlăștinoasă), aceasta băltește și se infiltrează în terenul din amplasament. Băltind în amplasament, la baza rambleului în jurul km 30+850, apa se infiltrează sub fundația autostrăzii la baza stratului de argilă, iar apoi migrează în lungul aliniamentului. Astfel de infiltrații sunt periculoase pentru calitatea autostrăzii. Pe timp de iarnă apa infiltrată, înghețând își crește volumul. Aceasta duce la umflarea și crăparea structurii rutiere.”, se arată în raportul realizat de compania de consultanţă Egis International, conform Digi24.
Deşi raportul referitor la problemele apărute ar fi fost prezentat Companiei de Drumuri, nu au fost luate măsuri. Mai mult, CNADNR a anunţat că a semnat recepţia finală a autostrăzii, chiar în urmă cu câteva zile.
Compania de consultanţă a propus constructorului şi beneficiarului modificarea semnificativă a drenajului din acea zonă, lucrări care ar fi necesitat puţin peste 500.000 de euro.
Se pare că problema legată de aceste infiltraţii era cunoscută de mai mult de doi ani, iar societatea constructoare ar fi remediat, prin înlocuirea asfaltului din acea zonă, de fiecare dată când acesta s-ar fi stricat.
Problemele legate de infiltraţii au fost descoperite pe o suprafaţă destul de mare, la kilometrul 30 + 0 până la kilometrul 30 + 800, pe banda 1 de rulare, calea 2.
Deschiderea traficului pentru acest obiectiv a avut loc în data de 17 decembrie 2011, iniţial prin impunerea limitării de viteză de 100 km/h, pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a traficului. Contractul de execuţie a lucrărilor a fost semnat pe data de 15 decembrie 2008, de realizarea autostrăzii ocupându-se asocierea JV FCC Construccion/ASTALDI SpA. Valoarea investiţiei a fost de 482.920.350,22 lei (fără TVA). Sursele de finanţare ale Contractului au fost Programul Operational Sectorial – Transport 2007 2013 şi contribuţia Guvernului României.
Articole pe aceeași temă:
Compania de Drumuri a reusit in sfarsit sa faca receptia finala a autostrazii Arad – Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!