Valoarea totală a investiției este estimată la 72,9 milioane de lei (14,3 milioane de euro), TVA inclus. După emiterea autorizației de construire, urmează depunerea dosarului pentru o finanțare europeană.
„La fel ca în Traian, și aici avem aceeași viziune: redăm acestor cartiere strălucirea de altădată și le transformăm în spații vii, unde afacerile la parter pot înflori, și cu condiții mai bune pentru toți – de la copii la seniori. Creăm mai mult spațiu verde, lărgim trotuarele și modernizăm infrastructura. Această investiție este gândită în legătură directă cu proiectul Inelului 4 Vest – legătura Solventul, pasajul și noul pod – care va prelua o parte importantă din traficul ce vine din Șagului și care, în prezent, sufocă centrul orașului în drumul spre nordul Timișoarei”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Durata de execuție va fi de 30 de luni, însă înainte trebuie organizată o licitație pentru desemnarea firmei care să se ocupe.
Despre lucrări
Proiectul acoperă o suprafață de 26.650 de metri pătrați, mai exact: segmentul Bulevardului 16 Decembrie 1989, între Piața Mocioni și Podul Maria, străzile Gh. Doja, Miron Costin, Timotei Cipariu, Zugrav Nedelcu, Ady Endre, Emanoil Gojdu, Bulevardul Regele Carol I, I.H. Rădulescu, Treboniu Laurian și Splaiul Tudor Vladimirescu.
Primăria promite că zona se va transforma într-un „spațiu modern și prietenos pentru pietoni, bicicliști și transportul public”. Vor fi create trotuare spațioase, piste sigure pentru bicicliști și benzi dedicate transportului public.
Vă reamintim, contractul pentru documentația tehnică și de proiectare a fost semnat în decembrie 2022 cu firma Total Business Land SRL din Alba Iulia, singura care se înscrisese la licitație. Valoarea era de 981.052 de lei (puțin sub 200.000 de euro), cu TVA, iar durata, de 48 de luni, în acest termen fiind inclusă și asistența tehnică pe parcursul execuției.
Firma a organizat și două dezbateri. Prima s-a desfășurat în iunie 2023. Au fost mai multe critici legate de circulația rutieră și locurile de parcare prevăzute în noua viziune asupra pieței și zonei din jur. Au fost și opinii pozitive, dar per total, participanții au fost mai degrabă nemulțumiți. Pe finalul aceleiași luni a fost organizată și o a doua întâlnire cu locuitorii din zonă, iar sugestii au putut fi făcute și pe platforma online a primăriei.
Ultimele noutăți legate de proiect au fost făcute publice de primarul Dominic Fritz în octombrie, când a fost primit ultimul aviz necesar aprobării proiectului în Consiliul Local Timișoara. Ulterior, revoluționarul Corneliu Vaida a criticat faptul că va fi desființat sensul giratoriu din Piața Mocioni și că sunt prevăzute prea puține locuri de parcare.
Trimite articolul
Xuserisme, sper sa se intanda pana pierde DoNimic mandatul asta
-
Meri tu in haur la Strehaia.
-
Dar de ce la Strehaia, când Recaș e aici, la doi pași, și bănățenesc 100%?!
-
Geh nach Lörrach, ce zici de asta ?
-
Ca tu nu ai zis nimic!
-
-
modern si verde? arata mai degraba a betoane si spaga
si are aviz de la comisia de circulatie?
va rugam construiti bazaconia asta care distruge circulatia fara fonduri europene, ca sa nu asteptam 5 ani pentru a aduce zona la situatia actuala.
-
Nici nu-i trebe aviz de la comisia de circulație măi rumburak nici nume nu ai😂😂
REGENERAREA DIN PIATA MOCIONI NICI NU VA INTRA ANUL ACESTA IN ȘANTIER,POATE ANUL VIITOR DUPA VITEZA MELCULUI CU CARE SE MIȘCĂ CEI DIN PRIMARIE
Sinaia ii zic moldovenii ce frecventau birtul și bacanelele. Băștinașii ii zic Kuettl sau Mocsoni