tion.ro Web analytics

Tramvaiul turcesc, a doua lună de teste. Lațcău e sigur: Până la finalul lui 2022 vor circula 21 de garnituri noi

De Roxana Deaconescu

Tramvaiul turcesc, a doua lună de teste. Lațcău e sigur: Până la finalul lui 2022 vor circula 21 de garnituri noi

Ajuns la sfârșitul lunii iunie la Timișoara, primul tramvai nou fabricat în Turcia pentru capitala Banatului a intrat în a doua lună de teste. Omologarea va fi finalizată în luna septembrie, anunță viceprimarul Ruben Lațcău, iar timișorenii se vor putea plimba cu mijlocul de transport pe șine „la scurt timp după”. Edilul dă asigurări că până la finele lui 2022 vor fi pe trasee toate cele 21 de tramvaie noi.
Scris de Roxana Deaconescu - Ajuns la sfârșitul lunii iunie la Timișoara, primul tramvai nou fabricat în Turcia pentru capitala Banatului a intrat în a doua lună de teste. Omologarea va fi finalizată în luna septembrie, anunță viceprimarul Ruben Lațcău, iar timișorenii se vor putea plimba cu mijlocul de transport pe șine „la scurt timp după”. Edilul dă asigurări că până la finele lui 2022 vor fi pe trasee toate cele 21 de tramvaie noi.

Primul tramvai turcesc al Timișoarei a ajuns în oraș în seara de 25 iunie. Au început testele, iar acum garnitura se află în a doua lună de testare.

„(…) și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, a transmis viceprimarul Timișoarei.

Testele pe trasee au început de ceva timp și vor continua pe linia 9, în timpul serii, perioadă în care circulația tramvaielor este suspendată parțial. În perioada 26-28 iunie au fost făcute teste de compatibilitate electromagnetică, în perioada 3-6 august se fac o parte din testele de frânare, din 9 până în 13 august se vor realiza testele de zgomot și restul testelor de frânare, iar în perioada 16-20 august se vor face testele de tracțiune.

Omologarea, gata în septembrie

„Omologarea va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când aceasta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1”, a completat viceprimarul.

Potrivit lui Lațcău, angajații societății de transport public au început să curețe tramele de pământ și mizerie, „ceva esențial pentru teste”. Practic, muncitorii STPT spală manual și mecanizat șinele.

„De câteva luni am pornit acest demers și ne întâlnim cu situații care mai de care, inclusiv momente precum cel din video în care e nevoie să fie scos pământul cu ranga. Poate suna a ceva banal, dar acumularea de reziduuri, vegetație moartă și pământ poate duce la disconfortul general al pasagerilor, călătorii cu hopuri, deteriorarea echipamentului, sau chiar deraieri, riscuri pe care le vrem complet eliminate”, a mai precizat edilul.

21 de tramvaie noi, pe șine până în decembrie 2022

Odată ce vor fi finalizate testele, la Timișoara ar trebui să ajungă și restul de garnituri din contractul încheiat de primărie. Bozankaya „își asumă” să livreze două tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul.

„Cu siguranță până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”, a conchis Ruben Lațcău.

Garnitura aflată acum în teste este prima dintr-o serie de 21 de tramvaie cumpărate de Primăria Timișoara cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe șine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători, conform documentației PMT. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai. Potrivit reprezentanților primăriei, este cea mai mare autonomie din lume.

Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administrație a orașului. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie.

editor Dan Oancia

Câteva noutăți despre tramvaiul Bozankaya

Am intrat în a doua lună de teste și suntem în grafic. Noul tramvai…

Posted by Ruben Lațcău on Thursday, August 5, 2021

20 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. z says:

    spor la luat foc cu bateriile alea de neam prost

  2. amdna says:

    daca erau cele de la arad nu mai pierdeam acum vreamea cu omologari si alte bazaconii…
    stai sa vezi ce interesant va fi cand incep sa ‘pice’ componente…

    • Dan Todorescu says:

      Aradencele sunt slabute comparativ cu astea, ca sa nu mai spunem ca nu s-au inscris la licutatir. Astea arata foarte bine si sduc irasului un aer occidental. Acum depinde si de noi sa le pastram.

    • sss says:

      dezinformezi, si cele de la Arad trebuiau sa treaca prin acele teste. Si cele refurbished Armonia au trecut tot prin aceleasi teste. Asta e legislatia si trebuie urmata. Tot timpul se trezeste unul sa dea cu cacat indiferent de subiect.

  3. cet says:

    Asa, si merge 63 km numai pe bateriile de la bord?
    Ca asta era primul test !
    Domnul ruben asteptam informatii concrete nu bla-bla-uri!

  4. Dan says:

    Mai terminați cu gunoaiele alea de la Arad… mergeți la Arad dacă va plac asa mult… nu vrem nimic de la Arad…forța viola

    • Zicu says:

      gunoi este sub presul tau de la intrare! Daca dupa mintea ta cat o nuca, un tramvai sub licenta Siemens este gunoi inseamna ca prostii de la Viena care il folosesc nu cunosc inca explicatiile tale savante. Cand pleci de pe stadion nu uita sa-ti strangi semintele scuipate sa nu te amendeze

  5. Fără TERASAMENTE NOI, va zornai după 3 luni ca Armonia! says:

    Turcismele nu vor rezista multe luni pe șinele vechi și deșăla te ale orașului. Investiție anapoda, fara irefacerza nfrasrructurii.
    Iar au smenuit niște Bucureșteni un contract gras pe. un comision baban. Altceva nu-i interesa oricum…

  6. Gicu gici says:

    Latcai caine rau si nea Friky Friky facem si noi ceva ca pana acum doar gargara. Sa imi zica cineva ce au facut astia 2 concret notabil in aproape un an, cum facea latcau caine rau la conti adic nimic concret de pe mainile lor o sa vedem, o sa analizam totul se desfasoara im viitor nu in prezent. Cand acel viitor explicat de latcau caine rau si Friky Friky devine prezent ca printr o minune ei oar il dac viitor si uite asa pana la viitoarele alegeri.
    Robule trezeste din morti si ne scapa de mafioti decat 2 p….i prefer doar unul ca tine mare.
    Robule stai la incalzire si joc de glezne ca in urmatorul mandat vei fi titular ca astia doi nu vor marca asa prevad.

  7. Oare primaria functiona ca in epoca de piatra? says:

    “Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie.”Dar Domnul concediu post natal Latcau cu ce realizari va laudati in mandatul actual de aproape 11 luni???Strategi,planuri de fezeabilitate,concursuri,angajari a membrilor de partid,cumparari de tot felul,pelerinaje inutile la Bucuresti pentru impins fizic,anulari de contracte dar realizari in interesul orasului ZERO.Gunoi peste gunoi,strazi sparte ca dupa razboi,trotuare vai si amar,cladiri de pica tencuiala in capul pietonilor

  8. Orașul Timișoara says:

    Și actualele mijloace de transport in comun !?
    Tramvaie fără climă,
    Trolebuze cu probleme ,
    Autobuze in care iti este frica sa stai din cauza ca totul scârțâie ,
    VeloTm cu monitoare de interior plus ca la majoritatea sunt probleme cu touch’ul
    TroTm care este varza ,trebuie sa sun de fiecare data la băieții TroTm ca sa o pot utiliza ,
    Bărcuțele care sunt folosite pe post de “hai sa fac un tur pe Bega “ și cam atât
    Deci !? Pe restu le lăsam așa 🤔întreb pentru un prieten

  9. Take says:

    dan teodorescu doctore in tramvaie, afla ca acele tramvaie ”slabute” de la Astra Arad sunt produse de peste 10 ani sub licenta Siemens fiind identice cu cele care circula la Viena, Oradea, Cluj si in multe alte orase europene. Sunt omologate si inca nici unul nu a luat foc! Inainte de a debita aberatii mai pune mana pe fisa tehnica si apoi mai vorbim. Probabil ai ramas in memorie cu bisnita din Turcia anilor 90 iar acum tu vrei sa o readuci in actualitate :))

  10. Dan says:

    Foarte bun proiectul de innoire a flotei de tramvaie. Bravo.

  11. John says:

    Ce ideie tampita, sa pui baterii de zeci de tone cu autonomie de 63 km la un tramvai cu linie de contact e nonsens. Eventual un maxim 2-3 km ca oricum daca nu-i curent nu merge nimic.Sa vedem cat tine calea de rulare care oricum e cam subreda.

  12. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Licitație Publică Deschisă pentru închirierea unui spațiu cu destinația “FLORĂRIE”, în Aeroportul Internațional Timișoara

    Eveniment

    Bolnav de Covid, oprit de polițiști înainte de a intra într-un magazin, în Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Lucrări de reciclare in situ de la Vălcani spre frontiera cu Serbia

    Sănătate

    Coronavirus, 27 octombrie: aproape 15.000 de noi infectări și 512 decese

    Economic

    România, pe locul doi în UE la creșterea prețurilor la combustibili, în septembrie

    Sănătate

    Prima noapte fără căldură și apă caldă în spitalele din Timișoara: pături suplimentare și saci de dormit pentru bolnavi

    Eveniment

    Cinci tiruri pline cu gunoi din Italia, descărcate la Lugoj. Polițiștii au întocmit dosar penal

    Ştiri din Timiș

    Impozite mai mari la Timișoara, din 2022. Cu votul lui Raul Ambruș, renegat de PNL și „adoptat” de USR

    Eveniment

    Un câine flămând și înghețat, blocat în nămol pe malul Timișului, a fost salvat de pompieri

    Ştiri din Timiș

    Scumpirea gigacaloriei, în aer. Dominic Fritz a retras proiectul de hotărâre care stabilea noul preț, s-a cerut dezbatere publică

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici