tion.ro Web analytics

Cinci oferte pentru SF-ul drumului de mare viteză Lugoj - Craiova

De Oana Bocănici

Cinci oferte pentru SF-ul drumului de mare viteză Lugoj - Craiova

Cinci oferte au fost depuse pentru realizarea Studiul de Fezabilitate (SF) a șoselei de mare viteză ce va lega Lugojul de Craiova. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să aleagă câștigătorul licitației.
Scris de Oana Bocănici - Cinci oferte au fost depuse pentru realizarea Studiul de Fezabilitate (SF) a șoselei de mare viteză ce va lega Lugojul de Craiova. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să aleagă câștigătorul licitației.

Luni, 6 septembrie, s-a încheiat procesul de depunere a ofertelor pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru șoseaua de mare viteză (drum expres – o „autostradă” fără bandă de urgență) Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj. Până la termenul limită au fost depuse cinci oferte, patru fiind asocieri de firme:

  • Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS
  • Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL
  • Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA –SCA TEAHA&FUZESI
  • Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL
  • Ofertant YUKSEL PROJE AS

Valoarea estimată a contractului este de până la 150 de milioane de lei cu TVA. Durata contractului este de 43 de luni, din care 3 ani reprezintă Studiul de Fezabilitate.

Comisia de Evaluare a CNAIR va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice și va desemna un câștigător.

Vă reamintim, ministrul Transporturilor anunța la lansarea licitației că drumul de mare viteză Lugoj – Craiova, de 250 de km, este „o promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”. De asemenea, ministrul puncta că studiul de fezabilitate va fi detaliat, pentru a elimina dificultățile ce pot apărea pe teren.

În toamna lui 2020, Senatul României a aprobat tacit mai multe proiecte legislative, printre care și cel referitor la Autostrada Sudului, numită A6: execuția Autostrăzii Sudului A6 Lugoj – Caransebeș – Drobeta-Turnu Severin – Craiova – Roșiorii de Vede – Alexandria – București.

editor Amalia Kui

16 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dede says:

    Cam mult durează studiul . Execuția e doar 7 luni?

    • Mihaiu says:

      Numai studiul dureaza 3 ani, si alea 7 luni sunt asa de trecere, pana aduna hartiile. Nu e nici o executie aici. Exe utia va dura si ea ceva timp. Mai intai pana se ajunge la executie, ca nu sunt bani, ca vine alt guvern care va uita de acest drum ca mai important ar fi undeva la Prurut. Dupa aia se cauta constructor, se liciteaza, se revoca, se vface din nou cutarea constructoruluio. Asa ca de circulat se va ciecula poate in 2033. Si asta daca avem noroc.

      • emilut says:

        Și la final vor veni cei de la ussr în frunte cu “specialistul” în infrastructură Drulă (deși el are zero studii în domeniu) să ne spună că nu e bun studiul de fezabilitate și că trebuie refăcut.

  2. Olteanul says:

    legea fiind aprobata, guvernantii n-au alta sansa decat sa o aplice. Daca nu aplica legea, devin automat zero barat ca politicieni, si vor fi taxati, astia-s USRistii, PNLisitii, PSDistii, de la UDMR nu ma astept sa aiba asemenea interese. Deviatia de la autostrada la drum express, va fo de asemenea taxata, nu exista cale de mijloc pentru lege, chiar daca o sa sara de c_r in sus anti-oltenistii needucati, care nu stiu nici ei sa respecte legea, si anume Constitutia, care defineste clar statul român, unitar si indivizibil.

  3. tibi says:

    “SF” adica science fiction

  4. marius says:

    Fereasca Dumnezeu!
    Mai asta ne trebuie. Nu-s destui? Cel mult sa faca toate benzile in directia Craiova, poate le da idei.

  5. povesti says:

    hai sa fim realisti …intre Orsova si Severin pe defileul Dunarii le va lua 10 ani sa ridice viaducte si tunele prin munte…se vor lua bani nenumarati pentru studii de toate felurile…ca in toti cei 30 de ani ce au trecut

    • Nagy_Zoltan says:

      @Povesti Exact asa voiam sa intreb, cum rezolva serpentinele destul de solicitante intre Herculane si Mehadia sa le transforme in autostrada

      • povestiri says:

        good point …le-am trecut cu vederea se pare:) tocmai ce-am venit din Sibiu pe “autostrada” imbinata cu DN din lipsa unor tunele printr-un deal ::)) despre ce vorbim…

      • Sebi says:

        Cine a circulat prin Europa a observat ca in zone de munte doar drumurile aglomerate raman la nivel de autostrada. Exista si optinune ca la campie/ses sa avem autostrada, iar la munte drum expres sau chiar rapid (care poate fi 2+1 alternativ).
        Drumuri din acestea rapide sunt plin de ele in Germania si chiar este o placere sa conduci pe ele. In general viteza este aproape constanta sau variaza putin, nu ai giratorii sau alte intersectii. Nu ramai in spatele unui TIR o vesnicie si nici nu trebuie sa depasesti, punandu-ti viata in pericol.

  6. Mircea says:

    in 2021 voi numiti 130km/H (cu restrictii de 90km/h in anumite portiuni) mare viteza?!

    • Adi says:

      În ce hal se circula acum mai facem și mofturi ca va fi limita de 90km și 130km/h. În primul rand nu te mai chinui sa depășești 3 tiruri care merg lipite.

    • Sebi says:

      Din experienta mea, viteza medie pe un drum european / national este 60-65 km/h. Pe autostrada este de 100-110 km/h. Ma astept pe un astfel de drum sa fie totusi resonabila, intre cele doua, dar fara riscurile unui drum national.

  7. antiVrajeala says:

    Multumim domnului ministru drula pentru promisiunea indeplinita de a avea o licitatie pentru un SF. Nu am avut destule sf uri pana acum, dar cu asta, ne apropiem de norma. Speram sa nu expire pana se va incepe si ceva constructie, dar daca expira, nu i nimic, mai facem un sf, mai facem si niste invarteli cu terenurile care trebuie expropriate etc. bani sa curga.

  8. Cele mai noi știri

    Sănătate

    Au fost confirmate primele două cazuri de infectare cu tulpina Omicron în România

    Sănătate

    Aproape 2.000 de vaccinuri anti-Covid administrate în Timiș în ultimele 24 de ore

    Ştiri din Timiș

    Descoperă povestea Palatului Deschan, „locul primului Bazar din Timișoara”

    Eveniment

    VIDEO. Accident cu un mort și doi răniți pe Calea Șagului, trafic blocat

    Sănătate

    Medici din Timișoara, în bisericile catolice. Vor vorbi cu oamenii despre importanța vaccinării și riscurile infectării cu Covid

    Ştiri din Timiș

    Se caută voluntari cu experiență în business și IT pentru „remodelarea activității” Primăriei Timișoara

    Eveniment

    Certificate Digitale Verzi, la control! Amenzi date de polițiștii timișeni celor fără măști și certificate

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid-19 scade sub 2/1000 în Timiș. Situația pe localități

    Sănătate

    Coronavirus, 4 decembrie: aproape 1.500 de cazuri și 131 de decese în România. 78 de infectări în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Șoferii, campioni la amenzile împărțite de Poliția Locală. Sub jumătate dintre sancțiunile date în 2021 au fost plătite

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici